Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer
Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.
Ikke nødvendigvis, jeg tenkte ikke sammenheng mellom de tingene jeg nevnte, ser det var uklart. men, jeg tror ikke det tar veldig mye lenger tid, drøye 15 minutter, tenker jeg. Og det er ikke så ofte at jeg har middag hvor ingen av tingene tar mindre enn 15 minutter å lage til, altså ser jeg ikke noe poeng i at potetstappa skal ta mindre tid enn det. men det er meg, da.
Jeg må være treg til å skrelle poteter eller noe, for jeg bruker godt over halvtimen på å lage potetmos. Når potetene er skrellet går det jo superfort, det er skrellinga som tar tid. Og da er jeg samtidig effektivt hindret fra å gjøre noe som helst annet samtidig. Derfor kan det godt være jeg gir frossenvarianten en sjanse.
Jeg synes det er litt over middels belærende at det ikke skal være mulig å kjøpe seg ut av matlaging fordi man da kan gå glipp av å lære hvordan det egentlig kan gjøres. Jo mer sunn og praktisk ferdigmat jo bedre tenker jeg. Så får vi samtidig heie frem sånne reklamekampanjer som rema hadde tidligere hvor de samtidig lærte mange å lage mat. Det er fullt mulig å kunne lage noe, men likevel velge posevarianten pga tidsnød av og til. Som meg og saus. God saus tar tid. Posesaus er ikke like bra, men bedre enn saus jeg har forsøkt å skynde meg med. Og så er jeg lykkelig over at man kan få kjøpt gode fiskeprodukter, at jeg slipper å lage fiskekaker, fiskeboller og sånt hjemme. Selv om det også er fullt mulig, synes jeg det er flott at det finnes bra ting å få kjøpt.