Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Heia DnB NOR!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-11, 17:54   #1
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heia DnB NOR!!!

Jeg forstår jo irritasjonen, selv om jeg synes den er bittelitt irrasjonell.

Kundesenteret til DnB NOR skal være åpent, så det skal gå an å ringe dem (24 timer i døgnet). Men som sagt, så lenge du vet du har nok penger på konto (eller tror du har nok) så skal det gå helt fint. Saldoen oppdateres ikke før nettbanken åpnes, og da kan du gå inn og eventuelt overføre.

Og i samme slengen kan du gå inn og sjekke om du har registrert mobilnummeret ditt, sånn at du neste gang får beskjed pr. sms også

Gammel 20-04-11, 18:07   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og i samme slengen kan du gå inn og sjekke om du har registrert mobilnummeret ditt

Dette skulle jeg også nevne nå. Banken har sendt ut SMS til alle kunder, og en må jo selv huske på å ha oppdatert mobilnr og epostadresse registert for nettopp slike ting. Det kommer vel opp med jevne mellomrom mener jeg, at man må bekrefte at registerte personalia er korrekte?

Jeg fikk forøvrig IKKE beskjed, fordi kundeforholdet står i Mr. Norways navn (og nummer). Og han hadde glemt å videresende SMSen til økonomisjefen, dvs meg. Men jeg ble da grundig orientert via media siste uken.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 18:11   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg fikk forøvrig IKKE beskjed, fordi kundeforholdet står i Mr. Norways navn (og nummer). Og han hadde glemt å videresende SMSen til økonomisjefen, dvs meg. Men jeg ble da grundig orientert via media siste uken.

Dette sier jo hvor lite jeg får med meg. Det er dessverre ikke første gang jeg ikke får med meg ting "alle" vet. Man kan undre seg hvilken planet jeg befinner meg på til tider......

Men det er alltids flott å kunne skylde på noen andre når ting går galt da. Banken kunne sendt brev med en konfekteske og info. Evt dere kunne laget en 8-10 tråder om det her inne, så jeg ville fått en fair sjangse.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 18:13   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men det er alltids flott å kunne skylde på noen andre når ting går galt da. Banken kunne sendt brev med en konfekteske og info.

Du får foreslå det til Rune Bjerke, adm. dir.

Gammel 20-04-11, 18:14   #5
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får foreslå det til Rune Bjerke, adm. dir.

Skal sende han en mail jeg. Skrive at jeg på tross av at konfektesken ikke ble sendt i tide, gjerne tar den ettersendt. :grei:

Gammel 22-04-11, 23:01   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Dette skulle jeg også nevne nå. Banken har sendt ut SMS til alle kunder, og en må jo selv huske på å ha oppdatert mobilnr og epostadresse registert for nettopp slike ting. Det kommer vel opp med jevne mellomrom mener jeg, at man må bekrefte at registerte personalia er korrekte?

Jeg har en konto i dnb med minibank kort og nettbank og turbo har, og all infoen min er oppdatert der men fikk ikke noe sms om varslig om det skulle stenges,ikke mail eller noe.Og ikke sett det verken i avis eller på nettet .Men ikke noe krise da jeg bruke skandiabanken istede.

Men vi har lånet i postbanken og mann har postbank konto.

Sist redigert av Honda : 22-04-11 kl 23:18.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 23:02   #7
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg har en konto i dnb og turbo har, og all infoen min er oppdatert der men fikk ikke noe sms om varslig om det skulle stenges,ikke mail eller noe.Og ikke sett det verken i avis eller på nettet .Men ikke noe krise da jeg bruke skandiabanken istede.

Men vi har huslånet i postbanken og mann har postbank konto,så spent hvordan dette blir etter på,om vi må finne oss en ny bank, vi har bedre rente i postbanken og bedre lånevilkår en det DNB kan tilby,og ikke har vi DNB her.
Og postbank nettbanken er bedre en DNB sin.

Jeg er er også 99 % sikker på at min epost og mobilnummer er oppdatert hos DnbNor....... fikk ikke noe sms og ikke noe mail.

Gammel 22-04-11, 23:22   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Men vi har huslånet i postbanken og mann har postbank konto,så spent hvordan dette blir etter på,om vi må finne oss en ny bank, vi har bedre rente i postbanken og bedre lånevilkår en det DNB kan tilby,og ikke har vi DNB her.
Og postbank nettbanken er bedre en DNB sin.

I utgangspunktet skal ingen få dårligere vilkår Rentesatsene skal være rimelig like før sammenslåingen, men man skal ikke lide pga at Postbanken bytter navn.

Hvis det er Postbank-filial der du bor, skjer det vel kanskje at denne får nytt navn etterhvert, til DNB. Distribusjonsnettet blir hvertfall større, da kunder fra begge merkevarer kan benytte seg av hverandres, noe man ikke kunne overalt tidligere.

Jeg synes nettbankene er veldig like jeg da.. Nettbanken beholdes som før en god stund, og blir gradvis endret, såvidt jeg har skjønt. Har man konti fra både Postbanken og Dnbnor fra før, skal man nå etter påske se begge i nettbank fra hver av merkevarene..

Dnbnor er ikke pålagt å informere alle kunder om sammenslåingen med Postbanken, men Postbanken har vært pålagt å kontakte alle kunder, og det har vel pågått en enorm ringerunde, for å si det mildt.

Synes det er rart du ikke har fått sms, Joika. Hvis du bruker sms-tjenesten,har du jo registrert riktig mobilnummer. Frister nesten å sjekke når jeg kommer på jobb over helga, ettersom det har blitt en laaang tråd ut av dette

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 09:54   #9
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Synes det er rart du ikke har fått sms, Joika. Hvis du bruker sms-tjenesten,har du jo registrert riktig mobilnummer. Frister nesten å sjekke når jeg kommer på jobb over helga, ettersom det har blitt en laaang tråd ut av dette

Frister det å sjekke om jeg er registrert? Jeg sjekker det selv jeg.
Det er også en viss mulighet for at feilen ikke ligger verken hos meg eller hos DnbNor, så å sjekke det ut den ene eller den andre veien betyr ikke nødvendigvis at noen får rett. Jeg har sjekket telefonen min og det er ikke noen oversett sms. DnbNor kan likevel ha sendt den, uten at jeg har mottatt den.

Gammel 23-04-11, 11:04   #10
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frister det å sjekke om jeg er registrert? Jeg sjekker det selv jeg.

Slik i en spøkefull tone :glemte tydeligvis en smiley for å vise det:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 18:08   #11
Joika
Pauset

Standard

Jeg forstår jo irritasjonen, selv om jeg synes den er bittelitt irrasjonell.

Næh! Hvordan kan du si noe sånt???!!
Det er der dere kommer inn i bildet. Flott å ha klagemuren klar.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvis du vet at du har penger, så tror jeg nok heller at det var betalingsterminalen/betalingssystemet det var problem med. Jeg forsto det slik at man kan bruke dnbnor-kortet sitt selv om nettbanken er stengt, man kan bare ikke overføre mellom konti og sånt.

Ja det kan virke sånn. Jeg er 99 % sikker på at det står nok penger der. Dette gjør meg litt bedre stemt da. Jeg har tross alt sjekket at det skal være mulig å dra på påsketur uten å overføre penger (), så ble litt paff da jeg ikke fikk godkjent kortet.

Gammel 20-04-11, 18:15   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kortet fungerer forresten helt fint, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 18:16   #13
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kortet fungerer forresten helt fint, ja.

Nå, ja. Tidligere i dag, not so much.

Gammel 20-04-11, 18:17   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg har brukt mitt flere steder tidligere i dag uten problemer.

Gammel 20-04-11, 18:19   #15
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ok, jeg har brukt mitt flere steder tidligere i dag uten problemer.

De hoster garantert systemet på maaaange servere. Muligheten for at alle kneler samtidig er jo til stede, men sannsynligheten er liten med mindre det er strømbrudd eller jordskjelv eller noe sånt. Blir litt som når man skulle sjekke ligningen på AltInn (eller hva det nå het). Noen gikk det fint for, andre kom ikke inn. Så at noe fungerer for en, betyr ikke at hele systemet er oppe og går, nødvendigvis.

Gammel 20-04-11, 18:22   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Blir litt som når man skulle sjekke ligningen på AltInn (eller hva det nå het). Noen gikk det fint for, andre kom ikke inn. Så at noe fungerer for en, betyr ikke at hele systemet er oppe og går, nødvendigvis.

Ja, da var ikke jeg blant de utvalgte.

Gammel 20-04-11, 18:25   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

De hoster garantert systemet på maaaange servere. Muligheten for at alle kneler samtidig er jo til stede, men sannsynligheten er liten med mindre det er strømbrudd eller jordskjelv eller noe sånt. Blir litt som når man skulle sjekke ligningen på AltInn (eller hva det nå het). Noen gikk det fint for, andre kom ikke inn. Så at noe fungerer for en, betyr ikke at hele systemet er oppe og går, nødvendigvis.

Men det som er litt rart her er at de fleste bankene krever at de har sin egen infrastruktur hos underleverandøren, sånn at det hostes på helt separate servere. Og da er det jo litt pussig at så mange banker ble rammet på en gang, det sier meg at det var mer enn en server eller to som fikk problemer, det var nok noe mer dyptliggende. Men nå driver jeg egentlig bare med litt ukvalifisert synsing, siden jeg ikke kjenner til hvordan EDB ErgoGroup drifter systemene (bortsett fra at det åpenbart ikke gjøres godt nok).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.