Sv: Pannekaker
Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.
Det er naivt fordi de fleste nok har med egen matpakke hjemmefra, men det betyr ikke at den blir spist Og det er på ingen måte sikkert at foreldrene er klar over hva pengene er blitt brukt til heller. Vi kan fortsatt bestemme over barna våre når de er 12 år, men det betyr ikke at det er veldig lett og kunne overvåke alle områder. Det er heller ikke ønskelig om man ønsker selvstendige barn med evne til å ta egne valg og vurderinger. Selv om jeg synes kosthold er veldig viktig og kjenner meg veldig enig med det Katta skriver over her, kommer jeg aldri til å være så pekefingerhappy som mamma at jeg starter tredjegrads forhør av 12-13-14-18-åringen min for å fritte ut av ham hva han har puttet i munnen i løpet dagen. Det viktigste, tror jeg, er at man holder fokuset på sunt kosthold og slik i hverdagen ellers. Ellers er jeg enig med deg, men jeg tviler på at fjårtissene kommer til å velge det sunne fremfor junk uansett. Det er en del av det å være ung å ha nyervervet frihet 
Du skriver mye om kjernesunt og raw-food. Det er rimelig smalt og overhodet ikke noe som passer for alle.
Jeg er fortsatt ikke naiv, jeg har ikke sagt at de ikke får med matpakke, jeg er fullt klar over at matpakker ofte blir kastet.
Selvom jeg foretrekker noe kjernesunt og raw-food betyr jo ikke det at jeg ikke har lest mer, men det er hva jeg synes er mest spennende, samt lav-karbo. Det betyr jo ikke at jeg ikke leser om andre ting. Snakk om å gjøre seg opp en mening uten å kunne vite så veldig mye - som jeg får enormt pepper for Snakk om å drite på leggen seg selv på leggen
|