|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Besteforeldre som ikke passerDet jeg føler er trist her, er jo at dine foreldre ikke vil se barnebarna sine. Jeg hadde blitt skrekkelig såret om mine foreldre eller svigerforeldre følte det på den måten.
|
|
|
#2 |
|
Superbasinella
|
Sv: Besteforeldre som ikke passer
Hvor står det at besteforeldrene ikke vil se barnebarna? Jeg trodde problemet var at de ikke ville passe dem, ikke det at de ikke ville se dem. En ganske stor forskjell spør du meg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig. Og jeg synes ikke det er så grusomt, det krever litt overskudd å passe andres barn, selv om det er barnebarn (vil jeg tippe, har ikke egne barnebarn).
|
|
|
|
#4 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beklager at jeg var utydelig. Jeg mente vel "se barnebarn" som i "treffe dem for å bli kjent med dem og ha litt med dem å gjøre". Det er også mulig jeg tolket Wishmasters "Vi forstår på måten de svarer på at de overhodet ikke har lyst." litt mer negativt enn det var ment?
|
|
|
#5 |
|
Superbasinella
|
De kan da bli kjent med barnebarna sine selv om du ikke passer dem? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg synes jo at besteforeldre må bestemme selv om de vil passe barnebarna. Og det avhenger jo av helsen deres og sånne ting.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Mulig jeg er naiv, men når den tid kommer, så sant jeg er i stand til det, så har jeg tenkt å vise mine barn at jeg er laget av helt annet materiale enn enkelte andre de kjenner. Jeg kommer til å hjelpe besteforeldregenerasjonen med det jeg kan, uavhengig av hva de har tenkt å bidra mens de kan. What goes around, comes around, ja. Og jeg vet hva jeg har lyst å sende rundt.
|
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Ok, fint det. Jeg kommer ikke til å tenke at vi skal knekke nakken på å hjelpe de eldre slektningene som aldri hjelper oss, som er sure når vi ber dem om noe og som generelt bare er drital. Jeg synes det er helt greit at barna mine lærer at om man skal ha kjærlighet og støtte så må man gi noe selv også.
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Jeg og mannen kommer til å være fraværende. Vi skal jobbe på African Mercy!
|
|
|
#10 |
|
Tidsklemma
|
Jeg må innrømme at jeg forventer litt av mine foreldre. Ikke bare forventer jeg at de stiller opp for barnebarna sine, men jeg forventer at de stiller opp for barna sine.
|
|
|
|
#11 |
|
En som trener
|
Jepp, det var strategien til min mormor. Hun bor ganske nærme oss, men det er sjelden jeg besøker henne. Min farmor som bor lenger unna var vi mye sammen med, både alene og med foreldrene våre, og hun får mye besøk. Man høster som man sår. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|