Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-11, 11:33   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?

Jeg kjenner at jeg er veldig og helt enig med Teofelia.
Jeg fikk mitt siste barn i 2002, så ting har jo endret seg siden da - bl.a. har man fått lovfestet rett til barnehageplass. Så jeg kan kanskje være enig i at man kan gi kontantstøtte som en slags erstatningsbetaling inntil man får barnehageplassen man har rett til. Men jeg synes overhodet ikke det er riktig å betale folk (i realiteten nesten alltid mødre) for å ikke jobbe.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 11:37   #2
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men jeg synes overhodet ikke det er riktig å betale folk (i realiteten nesten alltid mødre) for å ikke jobbe.

Å være hjemme med barn er mye mer slitsomt enn å gå på jobben. Hvertfall i min jobb. Jeg synes det er flott at noen har lyst å være hjemme med barna. Men jeg forstår at det ikke er for alle, derfor er det fint om vi har mulighet til å velge.

Gammel 30-05-11, 11:41   #3
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Amelie: Helt enig!

Jeg jobbet også 50% natt som sykepleier og fikk masse tid med datteren min. Kontantstøtten, selv om ikke det er snakk om mye penger, kom likevel godt med. Vi gikk forresten også i åpen barnehage.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.