|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Jeg har hørt om så mange som blir dårlig i Egypt av maten de har spist på flotte hotell, så det frister ikke for meg å reise dit.
|
|
|
#22 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?
Ja!
|
|
|
#23 |
|
Metallica!!
|
Jeg og trenger mye varme og vil helst ikke kjenne antydning til noe kaldt i vindene.
|
|
|
#24 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Ja, er det antydning til noe som helst bittelitt ørlite kulde i vinden, blir hele meg ei stor furteleppe. Jeg hater kulde så intenst! I hvert fall når jeg har betalt for varme.
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Nei, det kan bli for varmt, selv om jeg nok er en person som tåler varme bedre enn mange andre (i hvert fall av de jeg kjenner, bortsett fra Inter).
|
|
|
#26 |
|
Metallica!!
|
Ja.
|
|
|
#27 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg elsker også varme, men kan love deg at når tempen kryper godt over 40 grader, så er det eneste du orker å gjøre å ligge i bassenget eller sjøen og ellers oppholde deg et sted det er air condition. Har også hørt at bakteriene blomstrer ved slike temperaturer og har opplevd å bli matforgiftet på en av Kairos beste restauranter under en hetebølge. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Metallica!!
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Jeg er såpass sta at jeg tenker "jeg må prøve selv" når folk sier at det ikke er noe kjekt med så mye varme.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Hetebølge i Italia og Egypt i august kan ikke sammenliknes for min del, har opplevd begge deler. Husker følelsen av at noen holdt en føner med veldig varm luft rett mot meg. Vi bodde på et 5 stjerners hotell og jeg var veldig nøye med hva jeg spiste/ikke spiste, men blodig diare fikk jeg likevel. Kan tenke meg å ta med barna til en Egypt en gang, men ikke i august, og venter til de er litt større. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Enda en som trener
Ja, det er bare å prøve |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Metallica!!
|
Ja altså jeg er fullt klar over at det er stor forskjell, men alikevel så er det noe med å oppleve det når man har drømt om det nesten hele livet.
|
|
|
#32 |
|
Metallica!!
|
Vi har alltid gjort det i sydligere strøk, det jeg tror ville vært den største utfordringen for mitt vedkommende er jo å klare å få i meg mat, jeg er flink på å drikke når det er varmt, men ikke å spise.
|
|
|
#33 |
|
Enda en som trener
Nei, det er ikke alltid like fristende med mat i varmen...Dra ihvertfall til et hotell med bra standard og vær forsiktig med hva du spiser!! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Metallica!!
|
Ja jeg kommer nok til å velge hotellet vi var på sist, 5 stjerner, veldig rent og utrolig god mat.
Månedene du foreslår er gode alternativer, og vurderes nok før juli/august. Jeg skal ikke til Hurghada, jeg har fallt pladask for sharm el sheikh og Dahab, så det må bli Sharm med tur til Dahab tenker jeg.
|
|
|
#35 |
|
Metallica!!
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Jepp, det var det vi fant ut, så vi droppet turen når vi var der i desember.
|
|
|
#37 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() |
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Jeg ville heller ikke anbefalt å reise til Egypt når det er så varmt med små barn. Og foresten det er Ramadan (fastemåned) i august, så jeg vet ikke hvordan det hadde påvirket din ferie.
|
|
|
#38 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Jeg også, men ikke resten av familien. Men i august kan det bli veldig varmt ved middelhavet. Og når det ikke skal være det, som i Montenegro og Dubrovnic juni 2006. Varmeste sommer på 100 år, vel 40 grader og jeg var gravid i 20. uke. Ok for meg, men ikke mannen.
|
|
|
|
#39 |
|
Metallica!!
|
Min familie er og litt sånn, så jeg må finne alternativt reisefølge som feks. Iset.. Eh, *husker ikke det nye nicket om jeg så fikk betalt for det*
|
|
|
#40 |
|
Nymotens gammeldags
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|