Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Båndtvang?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-11, 14:59   #12
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Båndtvang?

Men er det ikke forskjell på hvor man går tur med hunden løs da?
Når jeg går tur med hunden løs på områder utenom båndtvangsperioden så kaller jeg henne alltid inn hvis vi møter på folk, tar henne gjerne i bånd også. Jeg vil ikke at hun skal være til sjenanse for noen. Det går helt fint å kalle henne inn, hun kommer med en gang og dessuten går hun stort sett og tusler rundt beina mine uansett. Jeg slipper henne aldri av syne.

Det jeg har snakket om i mine siste innlegg har vært hvordan jeg opptrer med hunden løs i et område som er regulert for hundetreff. Hele poenget med å gå tur i en hundeskog er for å sosialisere hunden med andre hunder, noe som faktisk er veldig viktig. Jeg har aldri sett noen som går med hunden løs i hundeskogen som har kalt inn hunden når man møtes med hund og eier, hele formålet med å gå tur her er jo nettopp for å sosialisere hundene, gjerne også trene på innkalling noe som kan være en utfordring blant så mange hunder, men desto bedre trening. Jeg har heller ikke mottatt noen negativ tilbakemelding fra andre hundeeiere som jeg treffer på tur i hundeskogen dersom hunden min snuser/hopper på dem. Som regel snuser/hopper hun kun på dem som inviterer til kontakt med henne. Jeg er enig i at hopping er en uting og prøver å lære henne av med det, men syns allikevel at det ikke er grunn nok til at hun ikke skal få kunne gå løs i hundeskogen. Men derimot på alle andre steder kaller jeg henne alltid inn når vi møter andre eller jeg har henne i bånd hele tiden.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.