Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Diskriminering ved boligutleie

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-11, 22:49   #11
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Diskriminering ved boligutleie

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Det burde ikke gå på farge og utseende selvfølgelig,(det finnes da adopterte her i landet som) men skjønner godt om man ikke vil leie ut til noen som f.eks aktivt praktiserer islam, eller lager veldig mye utenlandsk mat som setter lukt i både egen bolig og naboen sin.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er derimot IKKE greit å anta at alle alenemødre er dårlige betalere, at all ungdom fester mye eller at alle mennnesker med annen hudfarge lager mat som setter lukt i veggene. (ærlig talt, Spetakkelrandi! Og hvorfor i alle dag skulle man ha noe mot at en leietager var "aktive utøvere av islam?!" Er det at de er avholds som plager deg, at de ikke spiser svin eller at de ber til faste tider?.

Jeg tror jeg tolker Spetakkelrandi annerledes enn deg. Jeg skjønner ikke helt dåningen din. Hun skriver ikke at alle med en annen hudfarge lager mat som setter lukt i veggene. Hun skriver at hun forstår godt at noen ikke vil leie ut til folk som lager mat som setter lukt i veggene.

Angående praktisering av Islam synes jeg Katta sier mye fornuftig.
Hvis jeg skulle snakke for meg selv, så ville ikke jeg har problemer med hverken avholds, eller at de ikke spiser svin, eller ber 5 ganger om dagen, men jeg ville kanskje hatt problemer dersom de f.eks. bare ville snakke med min mann, og ikke meg, fordi jeg er kvinne. (Jeg har opplevd det fra naboer, som jeg antar var utfra tokningen deres av Islam. De hadde hijab på småjenten sin også, som ikke fikk lov å snakke med meg, forøvrig.)
Mulig dette er ekstremt innen Islam, men det hadde vel blitt vel samme med fanatikere uansett religion.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.