Sv: Gerd Liv Valla
Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.
Det prøvde man jo på, ved å gi henne plassen på Forsvarets Høgskole eller hva det heter.
Det er sant, men samtidig har vi noe som heter rettsikkerhet. Men den gjelder tydeligvis ikke for alle.
Blir Roar Flåthen sittende som leder frem til valget i 2009, blir han mest sannsynlig valgt da også. Ellen Stensrud kommer neppe til å bli noe leder for LO, til det er hun ikke høyt nok opp, og alderen hennes taler ikke til hennes fordel. (Heldigvis er Roar Flåthen eldre, og kan ikke sitte så himla lenge han heller ...)
Yssen fikk plass på Forsvarets Høgskole (er heller ikke helt sikker på om det er det helt riktige navnet), men hun måtte si fra seg plassen fordi LO ikke betalte for den. Så vidt jeg har fått med meg, var hun da innstilt på å si opp stillingen uten "bråk" og komme seg videre. Det er ikke uvanlig at man i slike tilfeller får en form for "fallskjerm" eller pakke, men LO var altså ikke villig til dette. Yssen forsøkte flere andre varianter for å få til å forlate LO, men det fikk de altså ikke til
Jeg skjønner ikke hva du mener med at "vi har rettssikkerhet, men det er tydeligvis ikke for alle"? Valla var enig i måten granskningen skulle foregå på, utvalget jobbet også etter rettsprinsipper nettopp for å ivarete alle parters interesser. Greit nok at Valla blir forbanna over at de ikke ser verden slik hun ser den, men faktisk er det ganske negativt for Valla at hun ikke er i stand til å ta inn over seg det faktum at de mener hun har oppført seg feil. Vallas interesser ble godt ivaretatt, men det betyr ikke at utvalgets svar er feil.
Hvorfor kan ikke Ellen Stensrud komme på banen igjen? Hun ble jo nevnt som nestleder den gangen Valla kom på banen, og hun sitter jo fremdeles sentralt og har lang erfaring innen fagbevegelsen. Når det gjelder Flåten kan det godt hende at han sitter fram til 2009, men det har vært flere som har sagt at LO bør innkalle til ekstaordinært landsmøte...
|