Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 13:30   #10
TBM
Passiv

Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Hvordan man utfører jobben sin tror jeg det alltid vil være flere synspunkter på. Helt greit Mams at du har opplysninger som går på at Yssen ikke fikset jobben sin i LO, men jeg synes nå faktisk at det er mye som taler for at hun i det systemet aldri fikk en sjanse til det. Og at trakasseringen, tilsidesettingen mm førte til en handlingslammet leder. Yssen har vel dessuten innrømmet det at hun ikke fikk gjort jobben sin på en god måte. Dette kan vi sikkert diskutere videre - men det blir uansett en diskusjon med så mange usikre faktorer og hvor det vil være vanskelig å vite hva som er sant og ikke sant. (At Yssen ble ansett som en dyktig person fra andre jobber hun hadde utført, er uansett noe man ikke kan ta fra henne.)

Uansett spiller ikke det noen rolle synes jeg, for en god leder ville sørget for at Yssen på en pen og diskre måte forlot LO. F. eks. ved en pakke, en annen jobb eller lignende. Det har skjedd mange ganger før og vil sikkert skje igjen.

Yssen prøvde flere varianter av å løse problemet uten offentlighet, men jeg synes ikke det er illojalt av henne å gå ut offentlig til slutt. Alle har vi den rettigheten at vi kan si fra offentlig når vi føler oss urettferdig behandlet, det er en viktig rettighet ved samfunnet vårt.

Nå kunne Gerd-Liv Valla ha reagert anderledes den første gangen Yssen gikk ut offentlig og på mange måter er hun selv skyld i at hun på fredag måtte gå av. Det er jo Valla selv som ikke evner å se hva slags ledertype hun er og hvilke svake sider hun har!

Joda, hun har vært en leder som har satt LO på kartet, men Hågensen gjorde jo også det. Likevel får de to helt ulike ettermæler.

Jeg synes uansett ikke at "gode resultater" skal oppveide for drittsekk-oppførsel. Valla er en autoritær person som oppfører seg som om hun er "dronninga selv" og gode resultater fra slike personer kan vi ha oss frabedt. Jeg tror absolutt at det vil komme framtidige LO-ledere som også leverer gode resultater, men som samtidig er en ok leder.

Etter at Fougner-utvalget har levert sin granskning - etter et grundigt arbeid som begge parter var enige om - er det ingen tvil om at Valla er den hun har blitt framstilt som. Det er ikke VG som har skrevet den knusende rapporten, derfor blir det litt dumt å si at dette er skapt av VG. Joda, de startet det - men det var nok grums i Valla-saken til at de hadde rett...

Nå får vi bare håpe på at Roar Flåthen bare blir leder for en kort periode og at noen av de andre damene (Ellen Stensrud) som var aktuelle, men som sa nei for en del år tilbake, kommer tilbake og at LO igjen får en framtidsrettet og sterk leder!

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.