|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) mat
Og der ser jeg at det jo er vegetarisk mat du spør etter. Jeg tålte godt thai-mat da jeg var gravidekvalm. Tror det var den friske smaken - mye lime, koriander, ingefær og slikt - tilgjengelig på REMA1000. Jeg finner ingen gode oppskrifter på nett akkurat nå, men det burde finnes nok av vegetariske oppskrifter på gode thaisalater, supper og nudelretter. Jeg skal se i thaikokeboka mi hvis det frister.
|
|
|
#2 |
|
Søt og rar
|
Det høres igrunn fristende ut.
|
|
|
#3 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm, det viste seg å være vanskeligere enn jeg trodde å finne enkle oppskrifter på thairetter - det er jo ofte en del ingredienser involvert. Hvis jeg skulle improvisert en thaivegetarrett som ikke involverte mye arbeid, ville jeg woke grønnsaker som aspargesbønner, sukkererter, brokkoli, paprika, bønnespirer og litt ingefær (hjelper mot kvalme), blande i en saus av thai fiskesaus/soyasaus, lime og litt sukker (eventuelt chilli eller en thai chillisaus hvis du orker det litt sterkt) og ha i nudler og frisk koriander. Eller jeg ville lagd en suppevariant med buljong, vårløk, ingefær, bønner og nudler. For proteinenes skyld, kan du ha i tofuterninger - det smaker jo ingenting, men finnes kanskje ikke på REMA1000.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|