Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) mat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-11, 19:44   #29
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) mat

Aqua: Jeg har ikke vært borti haloumi før - det er en ost man kan spise når man er gravid også? Hvor finner man det da, skal tro?

Jeg har blitt bedre nå, etter sykehusopphold nr. 2 i begynnelsen av forrige uke. Nå klarer jeg å spise og drikke nok, noe som jeg er rimelig sjokkert over. Men jeg vil gjerne spise bedre også, jobber med saken hver dag. Egg sitter litt langt inne, men jeg tror jeg bør prøve å lage det.
Sist jeg var på sykehuset hadde jeg for lite salt og albumin (protein) i blodet, men det har nok bedret seg nå.

Dagene nå for tida:
Frokost: Spelt-rundstykke med Philadelphia naturell light. Mandarinjuice 1/2 glass fortynnet med vann.

Mellommåltid: Feta+agurkskiver+litt olje.

Middag: To grove hvetetortillas med hjemmelaget guacamole+tomat+agurk+mais+tacosaus+salat

Etterpå: Noen never chips. Ikke noe sunt, men jeg begynner å kaste opp om kvelden hvis jeg ikke putter noe inn, og jeg er i dårligere form til matlaging.

Noen ideér til enkle forbedringer?

Jeg har litt for lite energi foreløpig til å sette meg inn i ting jeg ikke kan, som tilbereding av linser f.eks. Familien min er bortreist, og jeg tror det er derfor jeg klarer å bevege meg litt på kjøkkenet nå - det er bare jeg som lager mat der nå, så det er ingen leverpostei, sylteagurk, kaffe eller makrell i sikte..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.