|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
By the Sea
|
Sv: Forbanna debattanterDenne passer som hånd i hanske til trådstarters agenda - "Ytringer og hat".
|
|
|
#143 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbanna debattanter
Ja, jeg vil gjerne ha den distinksjonen. Høres ut som om du kan latterliggjøre Siv og hoste opp fasiten. La oss få høre!
|
|
|
#144 |
|
Deltidsmamma
|
Ja. Jeg sa før i tråden at jeg ikke trodde det var lurt å få opp så masse grums; fra begge sider. Dette støtter jo det. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
By the Sea
|
Hatefulle ytringer er like skadelig både på et personlig og samfunnsmessig plan uansett hvor de kommer fra.
|
|
|
#147 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men altså, det er her jeg sliter med å skjønne resonnementet. Fordi, i det lokalvalget vi skal gjennomføre nå, så er det jo bare folka i Oslo som kan stemme på Carl I Hagen. Resten av landet skal ta for seg sine lokale politikere som stiller til valg, og utifra det bestemme sammensetningen i sine respektive kommuner og fylker.
|
|
|
#148 |
|
Shake it out!
|
Sv: Forbanna debattanterJeg er veldig enig i at det er stor forskjell på kommunevalg og stortingsvalg mht hvordan man stemmer. Kommunevalg, for min del, er mye mer person- og saksavhengig enn stortingsvalget, som er mer et ideologisk valg. Jeg kunne aldri stemt på et parti ed kommunevalget, om det frontet saker lokalt som jeg var veldig motstander av. Men jeg kunne fint stemt på samme partiet ved stortingsvalget, fordi jeg var enig i de store linjene jeg mener man skal styre landet etter. Av den grunn har jeg faktisk ingen problemer med å forstå at man kan stemme FrP lokalt, om de har vist at de klarer å styre bra og få ting til i kommunen sin, selv om man aldri ville drømt om å stemme på dem ved et stortingsvalg. Det er feks en god del mennesker som har stemt Høyre i Stavanger, som ikke er høyrevelgere ved stortingsvalget.
|
|
|
#149 |
|
Passiv
|
Tja.
|
|
|
|
#150 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbanna debattanterWikipedia.
|
|
|
#151 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er vel ikke Carl I. Hagen alene om å ha kommet med hårreisende ytringer heller, da. I løpet av det siste året har flere lokalpolitikere fra samme parti klart å dumme seg såpass kraftig ut at de har fått sine 15 minutes of fame. Jeg er fullstendig klar over at rikspressen mer enn gjerne kaster seg over slike saker, men de har såvisst ikke behøvd å lete med lys og lykter for å finne dem når det gjelder Frp. Og ja, det forbauser meg at oppegående mennesker ønsker å være representert av slike. Når det gjelder lokale kampsaker er det som regel flere partier som deler syn, så jeg vil tro de fleste kan finne et alternativt parti hvis det er enkeltsaker som er viktig for dem.
|
|
|
#152 |
|
tradisjonell figur
|
|
|
|
#153 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbanna debattanterVar inne og leste litt på ett av de nevnte stedene som beskyldes for høyre- ekstrem hatspredning nå. Fant denne artikkelen, ser mer ut som noe som Amnesty kunne ha publisert....
Ser ut som om denne Rustad er in charge der. Noen som kjenner til hans bakgrunn?
|
|
|
#154 |
|
Hertuginne
|
Sv: Forbanna debattanterJeg synes å kalle enkelte av dem som dominerer nettdiskusjoner for debattanter er i snilleste laget, for de er ikke spesielt interessert i debatt, de er mer interessert i å skrike ut meningene sine og ikke høre på noen andre. Og det gjelder så langt i fra bare FrP-sympatisører, jeg synes den slags oppførsel dominerer nesten enhver type nyhetssak. Er det rikinger som blir omtalt tar det ikke lange tiden før alle som mener at Rimi-Hagen eller Røkke er dumminger som burde bli fratatt rikdommen sin, handler saken om lederlønninger tar det ikke lange tiden før debattfeltet overtas av dem som mener at det er jo gutta på gølvet som gjør jobben, lederne er jo bare til pynt og for ikke å glemme når aleneforeldre blir omtalt, da tar det omtrent ti sekunder før femti snurte menn er inne for å spy ut dritt om snyltingen til alenemødrene, tenk det at de krever at man betaler bidrag! Og det er ikke måte på hvor mye støtte man får for meningene sine, og prøver en stakkar å si i mot så blir vedkommende enten kraftig ignorert eller blir kalt særdeles ufine ting.
|
|
|
#155 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#156 |
|
Hertuginne
|
Ja, det er grenser for hvor lenge man orker å kjempe mot vindmøller, for de gir seg jo ikke, samma søren. Og de hører jo heller ikke etter, men kanskje man skulle se på at det er en annen mottakergruppe det ute, nemlig de som leser og ikke skriver, og dermed sitter igjen med et inntrykk av at alle mener det som disse nettdebattantene mener, og dermed lettere tror på og godtar sånne meninger.
|
|
|
#157 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbanna debattanterSer ikke helt hvor folk leser hat mot utlendinger som jobber. De fleste av dem fyller jo bare det tomrommet som skapes av at den dessertgenerasjonen av unge vårt overgenerøse samfunn avler fram. Aslam i Sporveien, Pjotr i bygningsbransjen og partysvenskene i resten av servicebransjen. "Utlendingene tar jobba våre" var utbredt på 80 tallet og tidlig 90-tall, da kulturell homogenitet fremdeles holdt det sosiale stigmaet mot fattighjelp oppe og lediggang var den største synd. På 30 år har dette endret seg og man ser knapt et menneske med etnisk norsk opphav i denne delen av arbeidslivet. Og alle vet at det ikke er utlendinger som har skylda for det. Det ligger i hva folk flest i landet ønsker og verdsetter. Serviceyrker er under alles verdighet.
|
|
|
#158 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Viktig poeng, Adrienne.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er også der. Jeg tør ikke og orker ikke. Jeg blir helt satt ut av alt hatet som kommer frem, enten det er mot muslimer, innvandrere, alenemødre eller kvinner generelt. Men jeg synes Adrienne har et viktig poeng. Vi kan jo ikke la de slemme eie hele nettdebattverden fordi de skremmer oss fra å delta, heller.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Passiv
|
Det var det som var tanken bak å begynne å svare. Menneh ... så ble jeg sittende og tenke på at disse folka er så skvatte gærne at jeg kan få dem på døra her hjemme eller noe. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|