Sv: Forbanna debattanter
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
Jeg synes å kalle enkelte av dem som dominerer nettdiskusjoner for debattanter er i snilleste laget, for de er ikke spesielt interessert i debatt, de er mer interessert i å skrike ut meningene sine og ikke høre på noen andre. Og det gjelder så langt i fra bare FrP-sympatisører, jeg synes den slags oppførsel dominerer nesten enhver type nyhetssak. Er det rikinger som blir omtalt tar det ikke lange tiden før alle som mener at Rimi-Hagen eller Røkke er dumminger som burde bli fratatt rikdommen sin, handler saken om lederlønninger tar det ikke lange tiden før debattfeltet overtas av dem som mener at det er jo gutta på gølvet som gjør jobben, lederne er jo bare til pynt og for ikke å glemme når aleneforeldre blir omtalt, da tar det omtrent ti sekunder før femti snurte menn er inne for å spy ut dritt om snyltingen til alenemødrene, tenk det at de krever at man betaler bidrag! Og det er ikke måte på hvor mye støtte man får for meningene sine, og prøver en stakkar å si i mot så blir vedkommende enten kraftig ignorert eller blir kalt særdeles ufine ting.
Og jeg har lagt merke til det samme som Zoë, det er utrolig mye hat der ute. Hat mot utlendinger (som stjeler jobba vårres), alenemødre (som konsekvent lurer stakkars uskyldige menn opp i stry), rikinger (som har vært så frekke at de har skapt mange arbeidsplasser og i tillegg krever betalt for det), muslimer (fordi de er muslimer og dermed garantert terrorister eller i det minste terroristsympatisør), lærere (tenk, ikke gjør det gudsens skapte grann (som f.eks. å oppdra unga vårres) og så har de jo fri hele tiden i tillegg) og så videre og så videre.
Jeg ser også det her. Jeg har sagt at jeg skal svare og vise at det er mange som er uenige i hatytringer. Men jeg ser at jeg stadig ender med å la være, det er rett og slett så mye aggresjon at jeg ikke helt tør, for å si det som det er.
|