Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?
Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.
Her er det ikke lov å ha mer enn 100 % stilling. Jeg har jobbet i nærmere 20 år og aldri hørt om lærere som avspaserer i den skalaen enkelte skisserer her. Selv ba jeg om fri en dag for omtrent 6 år siden, da tok jeg vikartimer på forhånd for å dekke opp timene. *vill og gal*
Jeg har allerede i år jobbet meg opp 4 vikartimer og 5 plantimer. (Fra 15.30 og utover.) Jeg klarer veldig lett å jobbe megopp til en uke avspasering i mars. I tillegg til 102% stilling.
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Om jeg avspaserer / tar permisjon uten lønn e.l. vil det altså bare gå utover kollegaer som må ta dobbel klasse eller enkeltelever som mister spesiallæreren sin en time. Det er ikke jeg spesielt interessert i og heldigvis ingen andre på skolen heller. Dermed har vi et veldig lavt planlagt fravær.
Vi har kun 6 timer pr uke med spes.lærer i klassen min pr uke, så om jeg er borte må andre kollegaer inn og være vikar. Noe de synes er helt OK, da jobber de seg opp enten betalt overtid eller avspasering.
De tre vikartimene jeg har jobbet hittil i år, er vikar for syk kollega. Jeg har selvsagt meldt meg frivillig til vikar, i og med at jeg ønsker å jobbe meg opp.
Vi er ikke uerstattelig selv om vi er lærere. 
|