Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2
Opprinnelig lagt inn av Interference, her.
Jeg har større problemer med at venners venner som jeg har stengt vekke fra min profil nå plutselig kan se hva jeg skriver. Jeg er som sagt ikke privat i det hele tatt på facebook, men det er enkelte individer jeg helst ser at ikke vet noenting om meg eller mine.
En av mine venner postet akkurat dette - du kan med andre ord fikse dette:
Gjør som følger: Gå inn på din profil. Under navnet ditt finner du en blyant hvor det rett etter står "Rediger profil" klikk der. Til venstre vil du da se nederst i blå skrift ordet "Personverninnstilling" klikk på det. Her kan du gjøre mange innstillinger om hvem som kan se det du skriver. Jeg anbefaler å redigere under "Slik kobler du til". Du får opp 5 alternativer. Det nederste er det du ber meg gjøre. Nå kan du gjøre det selv slik at ikke alle dine 200-500 venner må gjøre det for deg. 
Ang. G+ så er det vel litt tidlig å påstå at de ikke driver og endrer innstillingr hele tiden i motsetning til Facebook - G+ har vel ikke vært i bruk så lenge, og man må vel regne med at de også vil endre og forbedre og forandre?
Forøvrig er jeg fan av å heller være på den sikre siden og ikke skrive så mye som ikke Folk Flest kan lese når man er på nett. Man er gjerne ikke så privat som man tror uansett.