Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook - statusmeldinger, del 2

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-11, 18:27   #441
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Nope. "

Merk: Direkte personalisering er ennå ikke tilgjengelig for deg."

Ok. Jaja.

Gammel 24-09-11, 18:48   #442
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg får samme beskjed som Interference.

Gammel 24-09-11, 19:11   #443
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har iPad og skjønner ikke noe av dette.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 24-09-11, 19:33   #444
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja? Og den fjerner kun feeden hos deg, den fjerner ikke dine postinger hos kreti og pleti.

Nei men da slipper man jo se alle andres oppdateringer og man kan tipse venner om å gjøre det samme. Mange av mine har hvertfall gjort det.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 19:34   #445
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Gå inn på personverninnstillinger så inn på Applikasjoner og nettsteder, trykk så på rediger innstillinger ved DIREKTE PERSONALISERING, huk vekk den- da skal det være på plass.....

Verre er det jo ikke! Å kreve at alle FB-brukere skal gå inn på hver enkelt venn og hake av, er vel å be om litt for mye.

Det går ikke hos meg.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 19:38   #446
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
minimee er litt kul
Standard

Går ikke med meg heller, men det blir vel sikkert..
Er ikke så lenge siden den nye oppdateringen kom heller hos meg, mange fikk den før meg..

Gammel 24-09-11, 19:40   #447
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Du trenger IKKE å holde pekeren over navnet mitt, vente på rammen som kommer opp og fjerne den innstillingen alle maser om. Den dagen jeg er redd for at venners venner ser det jeg kommenterer på deres innlegg, så lar jeg heller være å kommentere. Eller svelger kamelen om jeg driter meg ut. Nytter ikke å prøve å være privat på FB, folkens...

Jeg skjønner egentlig fint lite av hva alle snakker om.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 20:15   #448
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, det nytter neppe å være privat på fb, og den som ikke liker at fb endrer på innstillingene hele tiden kan jo prøve g+ i stedet, som har grupper de ikke endrer på dill og dall og ett og blætt av. Hadde jeg vært på FB, tror jeg at jeg hadde skrevet noe i den duren. Men så er jeg jo ikke der, og det er vel en grunn til det.

Gammel 24-09-11, 20:24   #449
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nei, det nytter neppe å være privat på fb, og den som ikke liker at fb endrer på innstillingene hele tiden kan jo prøve g+ i stedet, som har grupper de ikke endrer på dill og dall og ett og blætt av. Hadde jeg vært på FB, tror jeg at jeg hadde skrevet noe i den duren. Men så er jeg jo ikke der, og det er vel en grunn til det.

Jeg har faktisk skrevet det, at jeg vurderer å kutte ut FB til fordel for google+, riktignok ikke på statusen min, men som en kommentar til en annens status.

Gammel 24-09-11, 20:26   #450
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

*aner et vaaaaaagt håp*

g+-bruker som synes det er ensomt og stille der...

Gammel 24-09-11, 20:30   #451
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Stalkeren i meg liker godt den nye funksjonen. Liker godt å følge med på folket.

Nelly Nickers er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 20:59   #452
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En kompis la nettopp ut denne;

Sitat:

Er overbevist om at arkitekuren rundt om i verden gjenspeiler lynnet i de forskjellige kulturene. I Jerusalem har de klagemur, i Norge er det vanligere med levegg.

Gammel 24-09-11, 21:27   #453
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

*aner et vaaaaaagt håp*

g+-bruker som synes det er ensomt og stille der...

Gammel 25-09-11, 00:16   #454
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Nei men da slipper man jo se alle andres oppdateringer og man kan tipse venner om å gjøre det samme. Mange av mine har hvertfall gjort det.

Jeg har større problemer med at venners venner som jeg har stengt vekke fra min profil nå plutselig kan se hva jeg skriver. Jeg er som sagt ikke privat i det hele tatt på facebook, men det er enkelte individer jeg helst ser at ikke vet noenting om meg eller mine.

Gammel 25-09-11, 00:46   #455
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har større problemer med at venners venner som jeg har stengt vekke fra min profil nå plutselig kan se hva jeg skriver. Jeg er som sagt ikke privat i det hele tatt på facebook, men det er enkelte individer jeg helst ser at ikke vet noenting om meg eller mine.

En av mine venner postet akkurat dette - du kan med andre ord fikse dette:

Gjør som følger: Gå inn på din profil. Under navnet ditt finner du en blyant hvor det rett etter står "Rediger profil" klikk der. Til venstre vil du da se nederst i blå skrift ordet "Personverninnstilling" klikk på det. Her kan du gjøre mange innstillinger om hvem som kan se det du skriver. Jeg anbefaler å redigere under "Slik kobler du til". Du får opp 5 alternativer. Det nederste er det du ber meg gjøre. Nå kan du gjøre det selv slik at ikke alle dine 200-500 venner må gjøre det for deg.

Ang. G+ så er det vel litt tidlig å påstå at de ikke driver og endrer innstillingr hele tiden i motsetning til Facebook - G+ har vel ikke vært i bruk så lenge, og man må vel regne med at de også vil endre og forbedre og forandre?

Forøvrig er jeg fan av å heller være på den sikre siden og ikke skrive så mye som ikke Folk Flest kan lese når man er på nett. Man er gjerne ikke så privat som man tror uansett.

Gammel 25-09-11, 12:32   #456
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt hva denne nye greia innebærer: Er det sånn at plutselig kan venners venner lese mine statusoppdateringer, eller kan de bare lese mine kommentarer på mine venners statuser?

Gammel 25-09-11, 12:48   #457
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

En av mine venner postet akkurat dette - du kan med andre ord fikse dette:

Gjør som følger: Gå inn på din profil. Under navnet ditt finner du en blyant hvor det rett etter står "Rediger profil" klikk der. Til venstre vil du da se nederst i blå skrift ordet "Personverninnstilling" klikk på det. Her kan du gjøre mange innstillinger om hvem som kan se det du skriver. Jeg anbefaler å redigere under "Slik kobler du til". Du får opp 5 alternativer. Det nederste er det du ber meg gjøre. Nå kan du gjøre det selv slik at ikke alle dine 200-500 venner må gjøre det for deg.

Ang. G+ så er det vel litt tidlig å påstå at de ikke driver og endrer innstillingr hele tiden i motsetning til Facebook - G+ har vel ikke vært i bruk så lenge, og man må vel regne med at de også vil endre og forbedre og forandre?

Forøvrig er jeg fan av å heller være på den sikre siden og ikke skrive så mye som ikke Folk Flest kan lese når man er på nett. Man er gjerne ikke så privat som man tror uansett.

Fremdeles, nei.
Dette handler om den lille feeden under "hjem" fanen. Uansett hvilke personvernsinnstillinger jeg måtte ha på profilen min kommer fremdeles det jeg skriver opp der. Jeg hadde fikset denne innstillingen for lenge siden, den har kun med hvem som kan se hva mine venner skriver på veggen min å gjøre. Men det funker ikke på feeden.

Gammel 25-09-11, 12:49   #458
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg skjønner ikke helt hva denne nye greia innebærer: Er det sånn at plutselig kan venners venner lese mine statusoppdateringer, eller kan de bare lese mine kommentarer på mine venners statuser?

De kan ikke lese dine statuser, men dine kommentarer hos alle andre. Både statuser, bilder etc. Og hvis da noen kommenterer på et av dine bilder, så har plutselig masse andre tilgang til det bildet.

Gammel 25-09-11, 13:09   #459
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De kan ikke lese dine statuser, men dine kommentarer hos alle andre. Både statuser, bilder etc. Og hvis da noen kommenterer på et av dine bilder, så har plutselig masse andre tilgang til det bildet.

Men sånn har det jo alltid vært? Det nye nå er at man ikke får det rett i feeden og at man kan reservere seg mot det. Eller?

Jeg har fjernet de som har bedt om det i statusen sin, og så syns jeg det er strålende å kunne fjerne haken for "games" på de vennene som spiller mye.

Gammel 25-09-11, 13:13   #460
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg regner med de vil forbedre, forandre og endre på ting, men måten det er lagt opp med at alle man legger til må legges i minst en krets, og at man for hver ting man skriver velger akkurat hvilken krets eller person man vil dele dette med, så sliter jeg med å se hvordan de skal endre på noe slik at mine "nettbekjente" ser det jeg har valgt å dele med "familien", eller at mine "venners venner" skal se det jeg har delt bare med "mine kretser", med mindre de bevisst går inn for akkurat det ved å slette kretsene da altså, men siden de har lagt opp hele greia med "del med en krets, flere kreter, alle dine kretser, utvidede krester (=venners venner) eller offentlig, etter eget valg", så vil neppe endringer av dill og dall gjøre at venners venner plutselig ser det jeg skriver til mamma.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.