Sv: Spinoff: Sorg og sykemelding
Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.
Det synes ikke jeg heller. Men jeg vet også om et tilfelle, der en person ba om å få velferdspermisjonen "etterbetalt" fordi h*n mente h*n hadde krav på det, og ikke skulle lide nød av at personen ble begravet mens h*n hadde ferie (helligdager). Jeg fatter ikke hva slike mennesker tenker! 
Og så kommentar til det svaret du ga meg tidligere. Jeg skal selvfølgelig ikke trekke i tvil det du sier om at det er normal sorgreaksjon å sørge seg syk, regner med at du har mitt større erfaringsgrunnalg enn meg. 
Og jeg innser at ting er litt mer komplisert enn det jeg synes det burde være (ting er ofte det. ). Men jeg er fremdeles skeptisk til sorg som diagnose, kjenner jeg.
Diagnosen kan fint hete "alvorlig sorgreaksjon". Så unngår man på et vis å ta med det som ikke bør ha noen diagnose. Tenker jeg. Det er i hvertfall mye riktigere enn å kalle det depresjon. Slik det er nå, blir det litt som om man skulle kalle brystsmerter for hjerteinfarkt fordi det ikke fantes noen diagnosekode som dekket den mer uspesifikke, vanlige varianten. Men klart, dette er en mer jobbteknisk frustrasjon enn noe annet. Og et problem for de som får følgeproblemene av å ha en F-diagnose (psykiatri-kapitlet) feilaktig i registret sitt i etterkant.