Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN
Denne tråden har blitt lang, og har utviklet seg til å handle om hvorvidt man bør kaste ut mannen om han gjør for lite husarbeid (eller evt slutte å sutre over at man er sliten om man har vært så dum å ikke skaffe seg en mann som er en huslig og energisk pappa). Dette temaet har ikke jeg behov for å forfølge, men jeg har tenkt litt på hvordan jeg har det og hvordan jeg ønsker at livet mitt skal være.
Jeg har
-tre ganske små barn
- en likestilt partner som er far til mine barn
- en morsom jobb hvor jeg bruker meg mye og nok utsettes for en del stress
- lang reisevei til jobb
- enebolig og hage
- noe hjelp hjemme
- mange gode venner som jeg setter pris på ikke minst fordi vi har
- svært liten familie
For meg er det viktig at
- barna har et godt liv
- vi som familie har det bra sammen
- jeg jobbmessig får holde på med noe som engasjerer meg
- huset og hagen har den stemningen jeg liker (dog har jeg på ingen måte støv på hjernen)
- vi tjener nok til å underholde familien på fem
Jeg ønsker meg
- kortere reisevei til jobb (dog ville det måtte vært hjemmekontor ettersom det ikke er særlig aktuelt å finne relevant jobb i nærmiljøet).
- å i mindre grad ha følelsen av at livet mitt er for fullstappet.
Spørsmålet for meg blir vel da hvordan må jeg prioritere for å få et litt mindre stressende liv, samtidig som familiens grunnleggende behov er dekket. Det vil ikke hjelpe å kaste ut mannen. Jeg kan heller ikke kaste ut et av mine barn. Om jeg eller mannen plutselig viste seg å være arving etter en rik tante i Amerika, kunne vi jobbet betydelig mindre men det er ikke sannsynlig.
Hvordan tenker dere andre som også er slitne at dere kan gjøre justeringer som reduserer presset og stresset?
Sist redigert av Nooria : 26-10-11 kl 14:41.
|