|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?
Det er et godt poeng, og akkurat det er jo lettere i byer, hvor det er flere mennesker og miljøer å velge mellom.
![]() |
#42 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Eg prøvar å leve etter regelen om at dersom eg ikkje har noko positivt å seie om/til andre, så skal eg heller holde kjeft. Ikkje at det ikkje glepp litt innimellom, og at eg kan ha ei intern utblåsing dersom ein eller annan gjer/seier noko som går direkte ut over meg eller nokon eg bryr meg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil ikke karakterisere deg som sladrekjerring selv om du liker å kommentere gardiner. I hvert fall ikke etter det jeg oppfatter som definisjoner i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
By the Sea
|
Nei, det var ikke akkurat sånt jeg hadde i tankene. "Å titte over kjøkkengardinene" er et bilde på fortidens husmødre som hadde cafégardiner og var så mye hjemme at alt naboen gjorde ble interessant.
![]() |
#46 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Selvfølgelig snakker jeg om andre, og den som sier at h*n aldri gjør det, lyver. *påstand* Hvis du derimot mener å snakke negativt om noen som faktisk bare har prøvd å gjøre noe hyggelig, som. f.eks å invitere hele klassen i bursdag og ikke bare guttene, eller lager tre kaker i stedet for to, så gjør jeg ikke det, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Einsam
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg tror jeg er kjedsommelig lite opptatt av hva andre foretar seg, med få unntak. Når jeg har slarvet om noe, har det som regel vært tilfeller der jeg har rådført meg med andre, om hva jeg skal foreta meg i ulike situasjoner. Slarver kan jeg sikker gjøre, men jeg er overhodet ingen sladrekjerring, det er jeg vokst opp med i huset, og noe jeg misliker sterkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
© All rights reserved
|
Veldig enig!
Da synes jeg du skal jobbe for god stemning, noe du fint kan gjøre uten å fornærme noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Erfaren nok
|
Jeg er litt som deg tror jeg. Å påstå at jeg aldri prater om noen andre vil være en overdrivelse, men jeg får med meg alt for lite til at jeg er en "god sladderkjærring"
![]() |
#51 |
This is normal!
|
Det er umulig å fornærme noen.
![]() |
![]() |
#53 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nå aner jeg ikke hvor du kommer fra (kan jeg få vite det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Halloen!
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg visste ikke at naboene skulle skilles før det jeg plutselig oppdaget at jeg hadde fått nye naboer. Jeg tror rett og slett ikke jeg innbyr til sladring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
By the Sea
|
Nå synes ikke jeg at å meske seg med nedvurdering av en hyggelig dame som har invitert barna våre i selskap er noe særlig god stemning å skryte av så å vri fokus over på at hun idet men ikke hadde gjort så mye klanderverdig synes jeg er en helt kurant greie. Å være meningstom og stilltiende når andre tillater seg å baksnakke en som tilhører gruppen men som vi ikke kjenner, er noe man bør gjøre for å bidra til "god stemning"?
![]() |
#56 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Til orientering: jeg får ikke til å redigere egne innlegg på Iphonen... Beklager skrivefeil.
![]() |
#57 |
Halloen!
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Zoe: I slike tilfeller pleier jeg å si noe slikt som "Ja, ja, men hun er jo veldig flink til å bake, da" eller "jeg synes det er flott å invitere alle i klassen, jeg hadde ikke giddet det" for å skifte samtaleemne, og jeg tror ikke jeg fornærmer noen ved å gjør det slik. De gangene jeg tier, er det fordi man snakker om en person jeg ikke liker, og dermed ikke gidder å forsvare. Jeg synes likevel det er litt kjipt å baksnakke en som er en del av fellesskapet,(slik som i tilfellet du skisserer) og sier sjelden noe selv, men har jeg ikke noe til overs for personen, gidder jeg som sagt ikke bryte inn og si noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Flawsome
Det bør det være, og om jeg skulle komme til å fornærme noen dersom jeg, på en høflig måte, forsvarer noen som blir omtalt i negative ordelag, eller påpeker at jeg ikke er interessert i drittslenging i et ellers hyggelig lag, får det så være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Aquademiker
![]() ![]() |
![]() |
#60 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg er ingen sosial broiler, og et dilemma jeg ofte finner meg selv i er om taushet = samtykke? Altså hvis man snakker med noen som kommer med en eller annen teit ytring, "må" man da gå inn og argumentere, eller får teitingen bare stå for sine egne utsagn? |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|