Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cupcakes, feminismens død?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 08:39   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Man skal ikke tro alt man hører, heller. Jeg er relativt ufrivillig hjemme på heltid, men til folk som spør kan jeg godt finne på å bare svare at det er "så greit/koselig/kjekt/fordelaktig å være hjemme mens barna er små". Sånn for å slippe å måtte si så mye om sykdom, uførhet, osv, osv.

Gammel 29-11-11, 08:53   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Man skal ikke tro alt man hører, heller. Jeg er relativt ufrivillig hjemme på heltid, men til folk som spør kan jeg godt finne på å bare svare at det er "så greit/koselig/kjekt/fordelaktig å være hjemme mens barna er små". Sånn for å slippe å måtte si så mye om sykdom, uførhet, osv, osv.

Det har jeg også lurt litt på. Jeg kjenner ingen langtids sykemeldte eller utbrente lengre, men flere som velger å være hjemme en periode.

Men det er samfunnsøkonomisk betenkelig at voksne kvinner med ca 5 års utdannelse velger å være hjemme 100% for kosens skyld. Ikke minst fordi de er et forbilde for andre og ikke minst sine døtre. Vil tro dette er en behagelig løsning for den som har inntekt også, ingen konflikter om hente, levere og være hjemme med sykt barn. Og det vet vi ikke, hvor mange som er hjemme fordi mannen synes det er behagelig, det er ikke særlig selvvalgt eller feministisk.

Gammel 29-11-11, 09:18   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, dette kjenner jeg igjen. Men jeg har aldri i mitt livet laget en cupcake, da, det må jeg si til mitt forsvar.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:33   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Du blogger kanskje heller ikke om alt du gjør av interiør i hus og hvor viktig det er å velge å være hjemme osv.

'

Nei, jeg er for lite datakyndig til å kunne blogge.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 10:56   #5
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

og sine moralsk høyverdige valg om å være hjemme med barna. '

Jeg har fulgt med i bloggverdenen i tre år (da som sagt først og fremst interiørbloggere og andre kreative bloggere) og jeg har ikke opplevd at at noen formidler at det å være hjemme er moralsk høyverdig. Mener dere seriøst at mange gjør det? Jeg har mer inntrykk av at mange bloggere forsøker å gjøre det til en karriere ved at de starter egne firmaer, noen som fotografer, noen som stylister, andre som butikkeiere eller kokebokforfattere (osv).

En annen liten ting. Når man leser min blogg, kan man muligens få inntrykk av at jeg ikke jobber ettersom jeg aldri omtaler jobben min. Grunnen til at jeg ikke gjør det er at jeg ønsker å holde de to delene av livet mitt adskilt. Jeg opplever at en del av de bloggerne jeg følger gjør det samme.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.