Sv: Sven O. er vandret heden
Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.
Tja, hva er det som får folk til å skrive om ham, lese om ham, skrive kondolanser og funderinger rundt hans liv og hans død? Hvorfor starter man tråder om kjendiser i mange forskjellige varianter? Så lenge personer som er offentlig kjent blir diskutert, så gir jeg mine synspunkter, og er de forankret i at jeg har nærmere kjennskap til saken enn kun avislesing, så sier jeg ifra om det. Jeg finner det merkelig at man plutselig skal rose noen med godord etter hans død, både i avisene og på nett, når han aldri fikk det i levende live. Og jeg synes heller det fortjenes bare pga døden. Og det er ihvertfall da han selv trenger det minst. Men av hensyn til familien så skal man selvfølgelig ikke slenge opp på VG's førsteside om hvilken drittsekk han var. Jeg anser ikke et nettforum for å være så offentlig at man ikke kan diskutere på en slik måte som vi har gjort i denne tråden. Men greit at man har forskjellige synspunkter på dette, men for de som har veldig imot dette, så bør dere jobbe hardt for å bannlyse kjendisstoff totalt på forumet, eller holde dere helt unna trådene.
Nå vet jeg ikke hvordan du forholdt deg i tråden angående Marianne Aulie og det at hun navnga to kjendiser for voldtektsforsøk. For meg er det ikke noe bedre å spekulere i hvorvidt Sven O var psykopat eller ikke (selv om du hevder å vite sannheten) enn å videreformidle navnene på de to mennene og spekulere i voldteksforsøk på nettet. Kjendissladder er mangfoldig, men begge de to nevnte eksemplene er grove. Hvis de er sant er det forferdelig for dem det gjelder, og hvis det ikke er sant er det forferdelig å få stempelet på seg. Jeg ser ikke at du har en viktig formidlingsfunksjon når det gjelder om Sven Os oppførsel. Dette var en tråd vedrørende hans død.
Safran: Jeg skjønner godt din reaksjon, og det var ikke dine spm jeg hadde i tankene da jeg skrev mitt innleg.