Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du at folk gir uttrykk for glede?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 00:46   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg tror jeg har skrevet om det før også, men selv sliter jeg med av en følelse av at enkelte ser på meg som overfaltisk og dum fordi jeg som regel er tydelig blid. jeg er bare skrudd sammen sånn - jeg var tydelig blid på jobb selv i livets mørkeste perioder også. det var alt annet enn letthet, sunshine & lollipops på innsiden da, selv om enkelte sikkert kunne ha trodd det. Det er nok bakteppet for et jeg synes det blir for mye grinebiting over andres positivitet - jeg tror man kan bestemme seg for å sette pris på det og også være klar over at folk er selvfølgelig sammensatte (=sliter med saker selv om de forteller om noe hyggelig på FB) uten å være falske eller å ønske å forlede noen på noe vis.

Jeg tror det er der folk ofte får piggene ut: når folk som har det kjipt "på innsiden" setter opp et tappert fjes og poster og formidler happy-scnappy statuser eller ytringer, så oppfatter folk disharmonien i det. Det oppfattes ikke som positivitet, men uærlighet.

Ellers vet jeg jo at jeg også kan irritere fletta av folk med positivitet og Pollyanna-fakter, og det har jeg i grunnen forståelse for. Det går på hvordan jeg prosesserer ting, og jeg er nok en som prosesserer mye av det som er vanskelig inni meg, mens det som kommer ut er mer det "enkle", og ferdigtenkte eller i det minste ferdig-ironiserte (sånn at jeg kan fortelle det som en mer eller mindre festlig historie).

For meg ha handler det mer om hva som føles som mest privat (der det vanskelige oppfattes som veldig privat for meg), mer enn hva som er bra for "image" eller hva jeg skal si.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.