Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 11:49   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

- Betalt mobiltelefon, både bruk og gadget
- Bredbånd
- Elixia-medlemskap

That's it, tror jeg. Vi har jo fleksitid og alt sånt, men jeg tenker vel egentlig ikke på det som et gode.

Jeg tror du definitivt hadde sett på dette som et gode hvis du ikke hadde hatt det.

Jeg har blitt veldig bevisst på at fleksitid, gode pensjonsordninger og andre forsikringsordninger er et gode. Særlig når jeg ser på bekjente som ikke har det sånn. Som må betale for egen pensjonssparing, reiseforsikring og som ikke kan møte på barnehagens teaterforestilling kl 15.30 fordi de ikke får fri fra jobb.

Gammel 24-04-12, 11:54   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror du definitivt hadde sett på dette som et gode hvis du ikke hadde hatt det.

Jeg har blitt veldig bevisst på at fleksitid, gode pensjonsordninger og andre forsikringsordninger er et gode. Særlig når jeg ser på bekjente som ikke har det sånn. Som må betale for egen pensjonssparing, reiseforsikring og som ikke kan møte på barnehagens teaterforestilling kl 15.30 fordi de ikke får fri fra jobb.

Nettopp. Jeg kjenner nok av folk som må ta ut feriedag hvis de må være hjemme for rørlegger, vente på leveranse osv osv.
Fleksitid betyr faktisk alt for meg, mye mer en lønn i denne fasen av livet.
Jeg tenker på det hver gang jeg sitter i gymsalen siste skoledag (fellessamling der foreldre kan være med) før hver eneste ferie (høst, jul, påske og sommer), og hvor vanskelig dette er å få til for mange som må ta fri, bytte vakt eller hva har du. Jeg synes det er mye oppfølging av barn i hverdagen innenfor arbeidstiden, og jeg har bare et barn ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 13:04   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg mener ikke som i at jeg tar det som en selvfølge, men jeg tenker på et gode som noe jeg kan oversette i penger, som er en del av lønnen. Når jeg søker om lån så vil det være et argument overfor banken at mitt kostnadsnivå er lavere enn standarden deres, fordi jeg ikke har utgifter til internett, mobil, trening etc. Fleksitid kommer liksom ikke inn der.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.