|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Sv: Hyttestørrelse og restriksjonerDet betyr at jeg synes det var et tøysete argument, og at jeg uttrykte det på en flåsete og sarkastisk måte. Jeg tror det er særdeles få som bor på 45 m2, men har hytte på 100 m2. Jeg er helt på linje med Hattifnatten, og mener at størrelsen på vanlige boliger også er et problem, og er temmelig sikker på at de aller fleste som har store hytter, også har store hus. (Og mange av dem har nok også opptil flere store biler.)
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hyttestørrelse og restriksjoner
Jeg liker IKKE at myndighetene skal fortelle meg om jeg skal ha en hytte på 60 m2 eller 110m2 på en tomt jeg har kjøpt på lovlig vis, men jeg kan akseptere at jeg skal ta hensyn til hyttenaboer mht. utsikt, arkitektur, avstand osv. slik at man ikke risikerer at det bygges orientalske tempel-lignende boliger med utsiktstårn i fjellheimen.
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hyttestørrelse og restriksjonerTror nok en regel om hvor stor en hytte skal være vil bli tilpasset antall som eier den om det blir en realitet.
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
Litt på siden, men jeg kjenner faktisk noen som har valgt å bo i en liten blokkleilighet og som legger det meste av pengene sine i båten. Den bruker de daglig i hele sommerhalvåret og hvis du så dem ute på tur ville du anta at de var millionærer av det tosifrede slaget. Det er de så visst ikke.
![]() |
#5 |
kamerat
|
Jeg kjenner også noen sånne. Og jeg kjenner for så vidt oss selv, som bevisst bor og kjører trangt og billig så vi kan reise mye og langt på ferie. Derfor er jeg som flere ganger sagt i denne tråden positiv til kvoteordninger, så folk kan prioritere selv. Det er mange måte tiltakene kan gjøres på, og de har fordeler og ulemper. Det jeg derimot er helt sikker på, er at det må tiltak til. Jeg tror ikke på noen måte vi vil oppnå energisparing som monner eller reelle utslippsreduksjoner hvis vi bare skal basere oss på holdningskampanjer.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hyttestørrelse og restriksjonerJeg har argumentert litt sosete, ser jeg. Til mitt forsvar så satt jeg med det jeg trodde var rier i går kveld (noe som, åpenbart, viste seg å ikke stemme...)
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Hyttestørrelse og restriksjonerJeg tror vi er ganske enige, Polyanna. Skuffende, ikke sant?
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er allerede avgifter på flybilletter. Drivstoff-avgift, og på innlands flyreiser også miljøavgift. I tillegg kan man selv betale inn avgift på sine flyreiser via www.klimakutt.no og www.mittklima.no , hvor pengene går til klima/miljøprosjekter i utlandet.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|