Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er rystet (bt-oppslag)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 14:49   #121
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Altså. Kiwi har en garanti de ikke klarer å holde. Så for å spare penger, få publisitet, og få ryddet i varelagrene, gir de dobbel pris tilbake på utgåtte varer. Og på frukt og grønt som ikke ser bra ut.
Selvfølgelig vil noen spekulere i dette. Og jeg synes i grunn det er litt vittig at dere faktisk irriterer dere over dette.

.

Irritert og irritert-prøver å beskrive mine reaksjoner med smileyer, jeg:

Kjøpe for tusenvis av kroner med dårlige jordbær. og .
Gå til media og sutre:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 14:50   #122
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Irritert, Bloppy? Jeg synes, mer enn noe annet, synd på henne. Hun virker fryktelig smålig. Stakkars, måtte hun vente en hel dag på å få pengene liksom? Er det en sak for Bergens Tidende? Jeg synes ikke det burde vært det.

Gammel 17-06-12, 15:03   #123
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Trist sak å trykke i avisa, men langt fra unik.
Vi hadde nylig en i lokalavisa her, en kar som hadde kjøpt en masse øl som hadde gått ut på dato. Alkoholholdige varer kan man ikke få, kun dobbelt opp i betaling, og det ble en masse bråk før han fikk pengene. Stort oppslag i avisa.
Kiwis garanti får de stå for selv, men at journalister er tette nok til å lage sak av sånt er bare trist.

Gammel 17-06-12, 15:15   #124
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Dette minner meg om det. Selvsagt lovlig og greit, men kanskje ikke helt intensjonen. Jeg kan nok finne på å benytte meg av garantien om jeg ubevisst handler noe dårlig, men ikke spekulere i det.

Jeg tenker litt at hvis Kiwi syntes den måten å gjøre det på var ugrei på noe vis, så hadde de nok ikke gitt Kiwi-Bob egen bil. Det at han fikk bilen synes jeg sier mye om hvordan Kiwi stiller seg til den store "utnyttelsen" av garantien han og andre driver med.

Ellers så er jeg enig med den som nevnte at det kan hende hun kontaktet media før hun fikk pengene tilbake. Hvis det er tilfelle, så stiller deg seg anderledes synes jeg. Da kontaktet hun media fordi Kiwi, som bruker mye pr på å fronte garantien sin, ikke holder det de lover.

Og noe må jo avisene ha å skrive om i disse agurktider!

Gammel 17-06-12, 15:36   #125
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Irritert og irritert-prøver å beskrive mine reaksjoner med smileyer, jeg:

Kjøpe for tusenvis av kroner med dårlige jordbær. og .
Gå til media og sutre:

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Irritert, Bloppy? Jeg synes, mer enn noe annet, synd på henne. Hun virker fryktelig smålig. Stakkars, måtte hun vente en hel dag på å få pengene liksom? Er det en sak for Bergens Tidende? Jeg synes ikke det burde vært det.

Jaja. Rystet da. Her diskuteres det to ting.
Den ene tingen går på om det er akseptabelt at noen benytter seg av den ordningen Kiwi har lagt til rette for.
Den andre er om avisen burde ha trykket denne artikkelen.

Den første er det uenighet om. Den andre ikke.

Mitt forrige innlegg gikk kun på saken om garantien til Kiwi.
Det er ingen tvil om at avisen burde avstått fra å trykke denne artikkelen. Den ligner på den med isbil familien.

Gammel 17-06-12, 15:38   #126
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfatter det som om mange sier at det er greit å ta med seg alle jordbærene, men at de ikke ville gjort det selv. Da tenker jeg at det kanskje ikke er så greit likevel?

Gammel 17-06-12, 15:51   #127
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville ikke gjort det, men det handler mest om at jeg aldri i verden hadde husket at de har den ordningen. Jeg er dårlig på å sjekke datoer og slikt, og velger jo bort frukt og grønt som ser dårlig ut. Jeg klagde på en melon en gang, jeg oppdaget ikke at den var dårlig før jeg pakket den opp. Mannen i kassa ble helt himmelfallen da jeg bare ville ha en ny, og jeg skjønte ikke hvorfor før en stund etterpå.

Gammel 17-06-12, 16:10   #128
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg tenker at det hadde vært et kjempeproblem for kiwi hvis flere gjorde sånt, og at halvpris er bedre enn dobbel pris tilbake. For det blir vel bare kastet som rine sier.

Det har de vel tatt med i vurderingen når de startet med garantien? Jeg er ikke redd for at Kiwi skal lide

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 16:12   #129
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Samboeren min fant masse snus som var gått ut på dato, da fikk han snusboksene og tilsvarende verdi kontant. Vi syntes det var helt greit å ta i mot de pengene.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 17-06-12, 16:20   #130
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Ellers så er jeg enig med den som nevnte at det kan hende hun kontaktet media før hun fikk pengene tilbake. Hvis det er tilfelle, så stiller deg seg anderledes synes jeg. Da kontaktet hun media fordi Kiwi, som bruker mye pr på å fronte garantien sin, ikke holder det de lover.

Jeg synes det er like håpløst uavhengig av rekkefølgen det skjedde i. Vedkommende fikk vel bare beskjed om å vente, hun fikk ikke nei, men fordi hun ikke fikk pengene servert på et gullfat umiddelbart (i verdens rikeste land ), springer hun til avisene. Stakkars kvinnemenneske, for en opplevelse, nei overgrep, hun har vært utsatt for.

Gammel 17-06-12, 16:21   #131
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Samboeren min fant masse snus som var gått ut på dato, da fikk han snusboksene og tilsvarende verdi kontant. Vi syntes det var helt greit å ta i mot de pengene.

Og det er vel sånn det er ment.

Gammel 17-06-12, 16:21   #132
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Da kontaktet hun media fordi Kiwi, som bruker mye pr på å fronte garantien sin, ikke holder det de lover.

Jeg tipper du er inne på noe der.
Altså; vi snakker om butikkjeden som for noen år siden hadde reklamekampanje der kunden i reklamen fikk tilbake pengene fordi bananen var bøyd feil vei.

Dere som reagerer på at jeg dro inn handle stort på tilbud osv: Det er nøyaktig samme retorikk som brukes der og man har gjerne brutt samme uskrevne regel. Og det er der sammenligningen min ligger. Dette aktverdige vi legger i å møte tilbud og muligheter med beherskelse og selvdisplin. At grensa mellom greit og uakseptabelt går et sted for Per og et annet sted for Pål blir noe annet. Enten det er noen som fyller handlevogna med Norvegia, folk som holder øynene oppe for varer som man får penger for eller kupongjegere. "Selv om noe er lov, er det ikke greit", det er mengden det kommer an på osv. Klart det er glidende overganger. Men i bunn og grunn handler det om moralisering over i hvilken grad man benytter seg av ordninger som opprinnelig er ment å få oss til å bruke mer penger.

rine: Du misset poenget totalt. Jeg påpekte at bruken av slike tilbud og garantier sier lite om slike verdier og brukte et eksempel for å illustrere det. Og for å sitere poenget jeg ville frem til:

Sitat:

At noen benytter seg av garantiordninger, kuponger, lokketilbud eller annet sier veldig lite om vedkommende er sleip, grådig, raus, snill, egoistisk, omtenksom osv.

Men for all del. Hyggelig å kunne gi deg et "So there!"-øyeblikk.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 16:30   #133
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Kie: Forstår jeg deg riktig om hvis jeg sier at du synes det er greit at denne dama gjør som hun gjør, men at du ikke ville gjort det selv?

Gammel 17-06-12, 16:32   #134
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg oppfatter det som om mange sier at det er greit å ta med seg alle jordbærene, men at de ikke ville gjort det selv. Da tenker jeg at det kanskje ikke er så greit likevel?

Nope. Jeg har ikke benyttet meg av denne type tilbud i en sånn skala. Ellers har jeg bl.a. en sønn som var helt i hundre den dagen han oppdaget at Kiwi borti gata hadde masse blåbærmuffins som gikk ut på dato og kom stolt hjem med en bærepose full. Da får man varene, da. Han tjente ikke noe på det.

At jeg ikke ville ha gjort noe handler vel mer om at jeg er mer sjenert av meg i sånne settinger og ikke liker å stikke meg ut, samt at jeg har et veldig dårlig øye for sånne ting osv. Jeg hadde ikke nektet mannen, som er mindre sjenert av seg, å gjøre det. Og jeg hadde nok garantert kommet over sjenertheten min om det sto mellom meg og sosialkontoret.

Jeg hekler ikke heller. Det vil ikke si at jeg synes folk som gjør det er umoralske eller at hekling er feil. I tilfelle noen var bekymret.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 17-06-12, 16:36   #135
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg er ikke så veldig sjenert, men jeg liker ikke å være grådig. Men, så klart, det er mulig noen har oppfattet meg som grådig når jeg raser gjennom OBSn med fire kg. Norwegia. Heklepoenget gikk jeg visst (også) glipp av.

Gammel 17-06-12, 16:36   #136
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Og det er vel sånn det er ment.

Men hun gjorde da bare det samme? Fant masse jordbær som var dårlige og tok dem med til kassa for å få pengene?

Gammel 17-06-12, 16:37   #137
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Stakkars, måtte hun vente en hel dag på å få pengene liksom?

Er det ikke en ganske rimelig forventning at garantien gjelder når man er der, og at man slipper å ta enda en tur for at butikken skal stå ved garantien sin?

Gammel 17-06-12, 16:39   #138
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Er det ikke en ganske rimelig forventning at garantien gjelder når man er der, og at man slipper å ta enda en tur for at butikken skal stå ved garantien sin?

Det sier vel også litt om at stakkaren i kassen aldri har opplevd at noen har krevd så store summer før og ville dobbeltsjekke med sjefen, ergo er det kanskje ikke så mange som synes det er greit.

Gammel 17-06-12, 16:41   #139
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Hvis det som står i avisen stemmer, så var butikkmedarbeiderne i tvil om bærene var så dårlige at garantien gjaldt. Nå vet ikke jeg hvordan ting er på den aktuelle Kiwi-en, men på butikken vår, er det utelukkende ekstrahjelper som driver butikken når den stenger kl. 23 om kvelden. Noen av dem ser ut til å bare så vidt være passert 18 år.

I mitt hode er det ikke urimelig at unge, usikre ekstrahjelper (hvis det var snakk om slike her) ønsker butikksjefens velsignelse før de deler ut 3000 kroner til en kunde. De kunne fått det ganske ubehagelig selv, om de hadde sagt ja i et tilfelle der butikksjefen var uenig i avgjørelsen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 16:42   #140
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis det som står i avisen stemmer, så var butikkmedarbeiderne i tvil om bærene var så dårlige at garantien gjaldt. Nå vet ikke jeg hvordan ting er på den aktuelle Kiwi-en, men på butikken vår, er det utelukkende ekstrahjelper som driver butikken når den stenger kl. 23 om kvelden. Noen av dem ser ut til å bare så vidt være passert 18 år.

I mitt hode er det ikke urimelig at unge, usikre ekstrahjelper (hvis det var snakk om slike her) ønsker butikksjefens velsignelse før de deler ut 3000 kroner til en kunde. De kunne fått det ganske ubehagelig selv, om de hadde sagt ja i et tilfelle der butikksjefen var uenig i avgjørelsen.

Den ser jeg.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.