Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er rystet (bt-oppslag)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 16:58   #141
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er ikke så veldig sjenert, men jeg liker ikke å være grådig. Men, så klart, det er mulig noen har oppfattet meg som grådig når jeg raser gjennom OBSn med fire kg. Norwegia. Heklepoenget gikk jeg visst (også) glipp av.

Jeg syns det er veldig merkelig å koble grådighet til dette, rine.

Sier du at man er grådig om man i stor grad benytter seg av et tilbud en matbutikk har? I tilfelle - hvorfor sier du det?

Med forbehold om at jeg virkelig har misforstått deg ... Hvis man har en stor familie og bruker en kilo ost eller eventuelt to kilo hver uke. Er man mer grådig om man kjøper inn stort når det er salg (og eventuelt fryser ned) enn om man kjøper ved behov? Jeg klarer nemlig ikke å mene det. Det er jo direkte økonomisk lurt å kjøpe stort ved salg. Og tilsvarende dumt å ikke gjøre det. Selvsagt forutsatt at ikke matvarene blir ødelagte før man får brukt dem opp. For i så tilfelle er man jo bare dum.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 17:01   #142
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Det sier vel også litt om at stakkaren i kassen aldri har opplevd at noen har krevd så store summer før og ville dobbeltsjekke med sjefen, ergo er det kanskje ikke så mange som synes det er greit.

Burde ikke butikkjeden med garantien lære opp sine medarbeidere i hva prisgarantien er og hvordan den håndheves? Skjønner godt at unge medarbeidere ikke synes det er lett å håndtere slike saker, men jeg mener at det er arbeidsgivers ansvar å bedrive skikkelig opplæring, det er ikke noe som kunden skal 'lide' for.

Jeg hadde ikke gått til avisa med en sånn sak, men jeg kan se at jeg hadde blitt irritert av å bli fortalt at jeg fikk pengene fordi jeg var påståelig, hvis jeg hadde følt at jeg faktisk bare ba om det som butikkjeden selv tilbyr sine kunder. Hvis jeg hadde tatt dette til avisa så hadde det vært fordi det er en prinsippsak at butikker som håver inn penger og har en prisgaranti som gir dem mye blest og goodwill, også må finne seg i at kunder håndhever prisgarantien og at kunden ikke skal måtte ha 'bevisbyrden' på seg for å benytte seg av den.

Om det ikke er så mange som synes det er greit å benytte seg av prisgarantien synes jeg ikke er så interessant all den tid at det er Kiwi som tilbyr det, frivillig. Det at ikke så mange gjør det er vel heller et symptom på at vi for det meste har nok penger til å kjøpe det vi trenger, og ikke har så mye tid til å se på datoer og så ta med seg masse varer for å få igjen penger etc. De fleste av oss vil vel bare gå i butikken, kjøpe det vi trenger og så dra?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 17:13   #143
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvis man har en stor familie og bruker en kilo ost eller eventuelt to kilo hver uke. Er man mer grådig om man kjøper inn stort når det er salg (og eventuelt fryser ned) enn om man kjøper ved behov? Jeg klarer nemlig ikke å mene det. Det er jo direkte økonomisk lurt å kjøpe stort ved salg. Og tilsvarende dumt å ikke gjøre det. Selvsagt forutsatt at ikke matvarene blir ødelagte før man får brukt dem opp. For i så tilfelle er man jo bare dum.

Hehe. Nest siste gangen jeg hamstret Norvegia lå holdbarhetsdatoen ganske langt frem. Tror det var over 3 måneder. Vi kjøpte 15-20 kg om jeg ikke husker feil og angret etterhvert på at vi ikke hadde kjøpt minst 30 kg. Men det er begrenset med plass i kjøleskapet, da. Sist hadde vi litt trangere budsjett, så vi kjøpte bare 5 kg.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 17:15   #144
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe skambelagt ved å storhandle i Sverige også?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 17:17   #145
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Er det noe skambelagt ved å storhandle i Sverige også?

Den har jeg også tenkt på. Flere av de som reagerer på at jeg handler stort på tilbud her, handler selv inn stort i Sverige. Så det er nok mindre grådig om man har reist langt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 17-06-12, 17:19   #146
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille meg: Jepp, jeg synes det er noe grådig over hele greia, ja. Og jeg tror ikke en døyt på at hovedgrunnen til at så mange sier at de ikke ville gjort det selv er at de er sjenerte/ late eller har god råd/har jordbærallergi, jeg tror de fleste ville følt ubehag ved å dra med seg en palle med jordbær og kreve 3000 kr for dem, selv om det var lov.

Hvis man finner et hår i suppa på restaurant, ville man sikkert forlangt en ny suppe eller en ny rett, det er man vel i sin fulle rett til? Finner man håret i den siste skjeen med suppe, er det vel ganske få som ville forlangt en ny suppe, selv om det scenarioet unektelig er minst like motbydelig.

Er det bare jeg som synes det er rart å dra tilbudshandel og svensketurer inn i diskusjonen? Ja, tydeligvis.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 17:21   #147
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare jeg som synes det er rart å dra tilbudshandel og svensketurer inn i diskusjonen? Ja, tydeligvis.

Sier du som dro inn tap/funn av penger i skolegården

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 17:26   #148
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg verken rystes, tenker at det er grådig eller på andre vis opprøres av damen. Å gjøre det til en mediesak er forsåvidt dustete, men agurker i avisen auler det jo av.

Hadde det ikke vært for folk som gidder å bruke disse garantiene, ville ikke Kiwi fått noen form for sanksjon når de bryter dem. Og det gjør Kiwi hele tiden.

Jeg synes bare sånn halvveis det er en unnskyldning for et døgns sommel om det var bare attenårige ekstravakter i butikken også. Ikke fordi jeg ikke forstår de eventuelle attenåringene, men fordi jeg synes butikksjefen har et ansvar for at de som til enhver tid er på jobb kan håndtere garantiene Kiwi går tungt ut med i reklamekampanjene sine.

Personlig har jeg aldri benyttet meg at fruktgarantien, og hadde nok heller ikke gjort det her. Fordi jeg tenker fruktkvalitet er såpass subjektivt at det fort blir diskusjon, og det synes jeg ville være kleint. Datogarantien til Kiwi, derimot, får jeg stadig vekk gratisvarer på og synes det er helt kurant. Hadde jeg kommet over en pall med øl som var utgått på dato hadde jeg også ganske uten skrupler bedt om penger for den. Jeg tenker ikke at det er noe annet enn å benytte seg av andre reklamekampanjer butikken måtte ha.

Gammel 17-06-12, 17:26   #149
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Ja, rine. Du har avslørt oss. Vi lyver om grunnen til at vi ikke hadde gjort det for å vinne i en diskusjon med nettopp deg. Så viktig er du og din mening, nemlig.

Gammel 17-06-12, 17:27   #150
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Sier du som dro inn tap/funn av penger i skolegården

Gjorde jeg?
Ja, men det var jo i går.

Men, Kie: Jeg sier ikke at du lyver, men ting man er sjenerte for er jo de tingene som går ut over grensen for hva man er komfortabel med, er det ikke? Du ville jo tydeligvis synes det var kleint å komme drassende med jordbæra, du også. :ser ikke den store forskjellen:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 17:36   #151
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Personlig har jeg aldri benyttet meg at fruktgarantien, og hadde nok heller ikke gjort det her. Fordi jeg tenker fruktkvalitet er såpass subjektivt at det fort blir diskusjon, og det synes jeg ville være kleint. Datogarantien til Kiwi, derimot, får jeg stadig vekk gratisvarer på og synes det er helt kurant. Hadde jeg kommet over en pall med øl som var utgått på dato hadde jeg også ganske uten skrupler bedt om penger for den. Jeg tenker ikke at det er noe annet enn å benytte seg av andre reklamekampanjer butikken måtte ha.

Her er jeg enig. Om det hadde vært totalt udiskutabelt i kassen (f.eks. datostempling) så kunne jeg fint gått på den med øl. Men jeg hadde ikke fått meg til å dratt det jordbærkortet. Men så er jeg verdens dårligste pruter også, så det har kanskje en sammenheng.

Og jeg handler mer enn gjerne i Sverige, altså.

Gammel 17-06-12, 17:51   #152
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Det er mye jeg synes er ukomfortabelt uten at det er feil, altså. Det å ta plass, for eksempel. Det å si ifra når jeg fikk noe helt annet enn det jeg bestilte på restaurant. Jeg er typen som pleide å be om unnskyldning før jeg fikk tenkt meg om, dersom noen kjørte handlevogna si over tærne mine i butikken.

Så for meg er det nok å tåle å stå i ubehaget når jeg lesser oppi 20 kg Norvegia, 33 pakker karbonadedeig eller 3 handlevogner fulle av toalett- og tørkepapir på tilbud osv. nok. Jeg har også endelig fått bukt med den nervøse "jeg handler inn for en stor familie, skjønner du. Dette er ikke bare til meg."-plapringa i kassa.

Å dra til stort på garantiordningen får bli lenger frem i tid, når jeg er litt mindre pinglete.

Gammel 17-06-12, 17:55   #153
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det er mye jeg synes er ukomfortabelt uten at det er feil, altså. Det å ta plass, for eksempel. Det å si ifra når jeg fikk noe helt annet enn det jeg bestilte på restaurant. Jeg er typen som pleide å be om unnskyldning før jeg fikk tenkt meg om, dersom noen kjørte handlevogna si over tærne mine i butikken.

Så for meg er det nok å tåle å stå i ubehaget når jeg lesser oppi 20 kg Norvegia, 33 pakker karbonadedeig eller 3 handlevogner fulle av toalett- og tørkepapir på tilbud osv. nok. Jeg har også endelig fått bukt med den nervøse "jeg handler inn for en stor familie, skjønner du. Dette er ikke bare til meg."-plapringa i kassa.

Å dra til stort på garantiordningen får bli lenger frem i tid, når jeg er litt mindre pinglete.

Å storhandle er vel ikke pinlig eller teit eller whatever. Jeg hever aldri et øyenbryn over folk som tømmer tilbudshyller eller kjører 2-3 overlessede handlevogner. De har vel sine grunner uansett. Jeg kan selv handle stort på 10 kroners marked på Ica uten å tenke tanken at det skulle være flaut. Men å stå å diskutere i kassen om jordbæra er dårlig eller ikke og atpåtil ringe media om det, er så langt utenfor min komfortsone at jeg sliter med å tenke meg selv i en sånn situasjon.

Gammel 17-06-12, 18:10   #154
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Lille meg: Jepp, jeg synes det er noe grådig over hele greia, ja. Og jeg tror ikke en døyt på at hovedgrunnen til at så mange sier at de ikke ville gjort det selv er at de er sjenerte/ late eller har god råd/har jordbærallergi, jeg tror de fleste ville følt ubehag ved å dra med seg en palle med jordbær og kreve 3000 kr for dem, selv om det var lov.

Jeg syns det er ubehagelig å "kreve min rett" selv om jeg er i min fulle rett. Jeg syns det er småubehagelig å for eksempel påpeke at en vare er på salg hvis personen i kassa ikke slår inn varen som salgsvare. Men jeg gjør det likevel. Blant annet fordi jeg blir så eitrende forbanna over villedende markedsføring og over at butikkene tildels lurer kundene sine.

Jeg hadde neppe drasset en pall halvdårlig jordbær til kassen. Det tar ekstra tid, og det er ubehagelig å kreve å få penger for disse. I tillegg kan det lett føre til at det dannes kø av folk som Tenker Sitt[TM] bak meg, og det finner jeg ubehagelig. Det betyr ikke annet enn at jeg i alt for stor grad lar meg diktere av hva andre fullstendig fremmede måtte tenke og mene om meg. Og at jeg har såpass god råd at jeg tar meg råd til å droppe å tjene penger på å ha det ubehagelig på denne måten.

Det betyr ikke at det er feil å utføre handlingen.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 18:10   #155
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Jeg oppfatter damen i avisa som irritert over at butikken etter hennes syn ikke overholdt sin egen garanti. Altså at det var villedende markedsføring og hun blir behandlet dårlig når hun forsøker å benytte seg av det.

Sitat:

- Da jeg påpekte prisgarantien, tilkalte kassadamen en annen ansatt. Denne ansatte sa at jeg bare kunne glemme å få dobbelt tilbake for alle jordbærene, sier Yndestad.

Sitat:

- Sjefen som var på jobb da, ga meg dobbel pris igjen. 3302 kroner. Hun sa jeg skulle få pengene siden jeg var så påståelig, sier hun.

Sitat:

Jeg følte nærmest de ansatte ble sure på meg fordi jeg benyttet meg av kvalitetsgarantien, sier Yndestad.

Kiwi er vel franchise-butikk? Er det noe sted der en sånn tilbakebetaling på et såpass stort beløp vil komme frem for KIWI-kjeden selv og reflektere dårlig på butikkens evne til å selv plukke ut dårlig frukt etc?

Jeg ser for meg at de ansatte "du kan bare glemme å få pengene" og butikksjefen "du får det bare fordi du er så påståelig" provoserte og jeg kan tenke meg at den motviljen først og fremst kanskje er en motvilje mot å tydeliggjøre for ledelsen at butikken selv har tabbet seg ut. Først med å bestille for mye, så med å la varene bli liggende ute lenger enn det frukt- og grøntimaget Kiwi ønsker i sine butikker tilsier, i håp om at de skal bli solgt allikevel.

Gammel 17-06-12, 18:11   #156
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Har dere ikke hørt om Kiwi-Bob?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 18:20   #157
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg ser for meg at de ansatte "du kan bare glemme å få pengene" og butikksjefen "du får det bare fordi du er så påståelig" provoserte og jeg kan tenke meg at den motviljen først og fremst kanskje er en motvilje mot å tydeliggjøre for ledelsen at butikken selv har tabbet seg ut. Først med å bestille for mye, så med å la varene bli liggende ute lenger enn det frukt- og grøntimaget Kiwi ønsker i sine butikker tilsier, i håp om at de skal bli solgt allikevel.

Nå tror jeg du tillegger damen mer...intelligens enn det hun har. Og jeg tror at hennes gjengivelse av det som ble sagt bærer preg av hennes måte å ordlegge seg på.

Den ansatte: Jeg tror ikke du kan få tilbake for alle jordbærene.
Damas tolkning: Kan bare drite i å få tilbake en dritt.

:synser i vei:

Gammel 17-06-12, 18:33   #158
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Hvorfor tror man at hun er mindre intelligent? Ja, i tillegg til å være grådig, frekk og alt det andre. Jeg tenker at pingler som meg kan være glad for at andre er villige til å arrestere Kiwi-butikken når sånt skjer.

Ellers er det jo, som andre har nevnt, agurktid. Og sånne type oppslag har til og med fått en egen blogg.
Sinte folk i lokalavisa

Gammel 17-06-12, 18:33   #159
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg oppfatter det som om mange sier at det er greit å ta med seg alle jordbærene, men at de ikke ville gjort det selv. Da tenker jeg at det kanskje ikke er så greit likevel?

Det er jo en del gråsoner mellom "jepp, dette gjør jeg til stadighet" og "jeg er rystet", da. At man syns noe er helt greit, men ikke gjør det selv, tror jeg forekommer ganske ofte.

Jeg har en gang tatt med meg sju pakker pølser til kassa. Jeg skulle kjøpe en, den var gått ut på dato, og det var de resterende 6 i hylla og. Da fikk jeg penger. Jeg ville nok ikke tatt med meg jordbærpallen, mye pga det som blir nevnt over her, at det blir diskusjon om kvalitet og sånn. Jeg er derimot ekstremt langt fra rystet over at noen gjorde det.

Gammel 17-06-12, 18:34   #160
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Nå tror jeg du tillegger damen mer...intelligens enn det hun har. Og jeg tror at hennes gjengivelse av det som ble sagt bærer preg av hennes måte å ordlegge seg på.

Den ansatte: Jeg tror ikke du kan få tilbake for alle jordbærene.
Damas tolkning: Kan bare drite i å få tilbake en dritt.

:synser i vei:

Hvem er det som tillegger damen visse egenskaper nå da?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.