Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er rystet (bt-oppslag)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 18:19   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Lille meg: Jepp, jeg synes det er noe grådig over hele greia, ja. Og jeg tror ikke en døyt på at hovedgrunnen til at så mange sier at de ikke ville gjort det selv er at de er sjenerte/ late eller har god råd/har jordbærallergi, jeg tror de fleste ville følt ubehag ved å dra med seg en palle med jordbær og kreve 3000 kr for dem, selv om det var lov.

Hvis man finner et hår i suppa på restaurant, ville man sikkert forlangt en ny suppe eller en ny rett, det er man vel i sin fulle rett til? Finner man håret i den siste skjeen med suppe, er det vel ganske få som ville forlangt en ny suppe, selv om det scenarioet unektelig er minst like motbydelig.

Er det bare jeg som synes det er rart å dra tilbudshandel og svensketurer inn i diskusjonen? Ja, tydeligvis.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 18:21   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det bare jeg som synes det er rart å dra tilbudshandel og svensketurer inn i diskusjonen? Ja, tydeligvis.

Sier du som dro inn tap/funn av penger i skolegården

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 18:27   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Sier du som dro inn tap/funn av penger i skolegården

Gjorde jeg?
Ja, men det var jo i går.

Men, Kie: Jeg sier ikke at du lyver, men ting man er sjenerte for er jo de tingene som går ut over grensen for hva man er komfortabel med, er det ikke? Du ville jo tydeligvis synes det var kleint å komme drassende med jordbæra, du også. :ser ikke den store forskjellen:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 19:59   #4
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Rystet? Nei. Jeg er rystet over det som skjer i Syria, men her klarer jeg ikke få frem en eneste liten rystet-følelse. At hun går til avisa etter å ha blitt "dårlig" behandlet, er hun vel ikke den første som gjør, heller. Snart kommer vel butikksjefen på banen med sin versjon. :biter negler i spenning:

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 20:14   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Rystet? Nei. Jeg er rystet over det som skjer i Syria, men her klarer jeg ikke få frem en eneste liten rystet-følelse. At hun går til avisa etter å ha blitt "dårlig" behandlet, er hun vel ikke den første som gjør, heller. Snart kommer vel butikksjefen på banen med sin versjon. :biter negler i spenning:

Jeg har en del sterkere ord på lager enn "rystet" skal jeg beskrive situasjonen i Syria. Jeg hadde blitt rystet hvis Djerv 1919 slo Liverpool 19-0 på bortebane, så ordet er ikke så veldig sterkt i mitt hode, jaffal.

Gammel 17-06-12, 23:47   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg har en del sterkere ord på lager enn "rystet" skal jeg beskrive situasjonen i Syria. Jeg hadde blitt rystet hvis Djerv 1919 slo Liverpool 19-0 på bortebane, så ordet er ikke så veldig sterkt i mitt hode, jaffal.

Det hadde aldri skjedd og om det hadde skjedd er ikke rystet er sterkt nok ord.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:48   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

"Kult" eller "tøft" ville vel vært mer dekkende da. .

Gammel 17-06-12, 23:52   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det er sant. :

Gammel 17-06-12, 23:54   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

"Kult" eller "tøft" ville vel vært mer dekkende da. .

Forsiktig nå, pusen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:54   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fullstendig enig med m^2. I alle innleggene hennes i denne tråden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 19:10   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Lille meg: Jepp, jeg synes det er noe grådig over hele greia, ja. Og jeg tror ikke en døyt på at hovedgrunnen til at så mange sier at de ikke ville gjort det selv er at de er sjenerte/ late eller har god råd/har jordbærallergi, jeg tror de fleste ville følt ubehag ved å dra med seg en palle med jordbær og kreve 3000 kr for dem, selv om det var lov.

Jeg syns det er ubehagelig å "kreve min rett" selv om jeg er i min fulle rett. Jeg syns det er småubehagelig å for eksempel påpeke at en vare er på salg hvis personen i kassa ikke slår inn varen som salgsvare. Men jeg gjør det likevel. Blant annet fordi jeg blir så eitrende forbanna over villedende markedsføring og over at butikkene tildels lurer kundene sine.

Jeg hadde neppe drasset en pall halvdårlig jordbær til kassen. Det tar ekstra tid, og det er ubehagelig å kreve å få penger for disse. I tillegg kan det lett føre til at det dannes kø av folk som Tenker Sitt[TM] bak meg, og det finner jeg ubehagelig. Det betyr ikke annet enn at jeg i alt for stor grad lar meg diktere av hva andre fullstendig fremmede måtte tenke og mene om meg. Og at jeg har såpass god råd at jeg tar meg råd til å droppe å tjene penger på å ha det ubehagelig på denne måten.

Det betyr ikke at det er feil å utføre handlingen.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.