Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan denne funke som "Mørk dress"?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-12, 14:39   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nah. Det finnes da en mellomting. Jeg synes vel heller at det er disse kleskodene som er litt vel mye. At det er viktigere for vertsskapet at man er 100 % riktig kledd i henhold til visse standarder enn at gjestene trives og føler seg ok, er en helt fremmed tanke for meg. Jeg synes at så lenge man viser respekt ved å være pyntet til en viss grad, så burde det holde. Men det er nå meg.

Du kan se på det motsatt også: mange synes det er ubehagelig å føle at de har kledd seg feil til anledningen. Jeg er en slik som får festen mer eller mindre ødelagt om jeg kommer i skjørt og bluse og oppdager at alle andre er i smoking og ditto kjole. Da føler jeg meg skikkelig, skikkelig ubekvem. Jeg synes derfor at dress kode er helt strålende, for da vet jeg hva jeg skal kle meg i for å passe inn i stilen på selskapet. Jeg synes "ta på deg det du vil" er helt håpløst, for veldig ofte betyr det ikke det i det hele tatt. Det betyr like gjerne "ta på deg det samme som alle vi andre har på oss, som kjenner vertskapets stil og omgangskrets og vet hva de normalt stiller i".

Jeg var nylig i et selskap der invitasjonen var høyst casual, og jeg, sammen med en håndfull andre, trodde det var uformelt som bare det. Det viste seg derimot å være en langt mer formell sammenkomst enn vi kunne gjettet, og alle de innvidde var i selskapstøy, mens vi som ikke hadde peil var i varierende grader av hverdagstøy/pent jobbantrekk. Veldig lite morsomt, faktisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.