Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan denne funke som "Mørk dress"?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-12, 12:38   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Jeg bryr meg minimalt om kleskoder og ville gått for noe jeg følte meg pyntet i.
Den kjolen hadde definitivt vært pyntekjole for meg.
Den var veldig deg også!

Gammel 26-07-12, 12:42   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Den passer ikke under kleskoden "mørk dress" nei, dessverre.

Gammel 26-07-12, 12:58   #23
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bluen: Ja, det har du jo rett i. Jeg tror egentlig jeg reagerte på Nennes innlegg om at hun burde bruke noe annet.

Hvorfor det? Jeg svarte på det hun spurte om.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:50   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvorfor det? Jeg svarte på det hun spurte om.

Du sa at hun burde kjøpe den til en annen anledning. Altså, underforstått at hun måtte kjøpe en annen kjole til dette bryllupet. Noe som altså innebærer at hun må bruke penger på noe hun egentlig ikke vil ha.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:56   #25
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker litt sånn at det å kunne kle seg etter anledningen er viktig, og noen ganger må man bruke penger på ting man ideelt sett skulle ønske man slapp. Sånn er det å være voksen.

Jeg synes altså ikke denne kjolen er i nærheten av å kvalifisere til "mørk dress" men den var kjempekul ellers.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:00   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tenker litt sånn at det å kunne kle seg etter anledningen er viktig, og noen ganger må man bruke penger på ting man ideelt sett skulle ønske man slapp. Sånn er det å være voksen.

Men det er jo ikke bare snakk om å bruke penger. Her er det også snakk om å føle seg vel. Jeg synes det er ganske tragisk om Fadese må bruke mye penger på en kjole hun ikke føler seg vel i.

Gammel 26-07-12, 14:02   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Kjolen er veldig gøy på håret og ikke særlig mørk dress.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:04   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du sa at hun burde kjøpe den til en annen anledning. Altså, underforstått at hun måtte kjøpe en annen kjole til dette bryllupet. Noe som altså innebærer at hun må bruke penger på noe hun egentlig ikke vil ha.

Når man spør "Kan denne funke som 'mørk dress', ja eller nei?", så antar jeg at man faktisk ønsker svar på dette, kanskje fordi man er litt usikker selv. Da må det gå an å si at man mener at kjolen ikke passer til den kleskoden uten å bli kritisert for å svare på spørsmålet.

Gammel 26-07-12, 14:15   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo ikke bare snakk om å bruke penger. Her er det også snakk om å føle seg vel. Jeg synes det er ganske tragisk om Fadese må bruke mye penger på en kjole hun ikke føler seg vel i.

Det må det jo være opp til Fadese å avgjøre om hun vil eller ikke. Det er ingen ting som hindrer Fadese å si at "Skitt au, jeg liker denne kjolen, og den vil jeg bruke". Men siden hun spør, så antar jeg at det er fordi hun er usikker og gjerne vil ha råd – og det får hun.

Om hun vil følge rådene, er helt opp til henne, men jeg er enig med Skilpadda i at det må være lov til å svare på et spørsmål uten å bli beskyldt for å være ufin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:18   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken str er det snakk om da?

Jeg synes denne kan være fin nok om man har høye hæler og pynter seg til.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:19   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Nei, altså, jeg synes ikke at folk har svart ufint. Jeg må ha uttalt meg klønete. Det er vel heller det at jeg personlig synes slike kleskoder på mange måter er uheldige, så jeg blir litt oppgitt. Og reagerer derfor sikkert litt for krasst. Det hadde selvsagt vært noe helt annet om Fadese hadde vist frem en kjole hun hadde kjøpt og folk hadde skrevet "men, den kan du ikke bruke! Hva tenkte du på?"

Gammel 26-07-12, 14:21   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også en sånn som sjelden føler meg vel, og lette lenge etter en kjole første gangen jeg skulle i bryllup. Så fant jeg en som var sånn passe ok, og har brukt den i de fleste andre bryllup etterpå.

Jeg synes dette med "føle seg vel" begynner å bli litt ... Tja, mye? Om det eneste i hele verden man føler seg vel i er joggebukser og hettegenser, skal man da tvinges til å ikke føle seg vel? Eller hvor går grensen?

Jeg føler meg som sagt ikke så veldig vel alltid, men jeg kler meg etter anledningen likevel. Fordi, sånn gjør man. Synes jeg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:21   #33
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Du sa at hun burde kjøpe den til en annen anledning. Altså, underforstått at hun måtte kjøpe en annen kjole til dette bryllupet.

For å være litt pirkete: Det Nenne skriver, er at denne kjolen ikke passer som "mørk dress", men at kjolen er såpass fin at Fadese godt kan kjøpe den til en annen anledning. Hva Fadese måtte finne på å skulle bruke i bryllupet blir da helt opp til henne. Hun kan velge å gå i den aktuelle kjolen. Hun kan velge å bruke et eller annet hun har i skapet. Hun kan velge å låne av venner. Hun kan velge å leie fra en butikk. Hun kan velge å kjøpe en ny en på brukthandel. Hun kan velge å kjøpe en helt ny en. Mulighetene er nærmest uendelige!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:23   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med noe sånt da? Det er litt samme fasong, men litt «finere» kanskje?

Og ikke alt for dyr heller. Flere farger.

Gammel 26-07-12, 14:27   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Mørk dress: Dette er den dresskoden som er minst streng, men du skal likevel pynte deg. For mannen innebærer dette selvfølgelig å bære en mørk dress, mens kvinnen kan bruke både kort og lang kjole. Hun kan også velge et todelt antrekk, for eksempel en drakt med enten skjørt, eller penbukser.

http://www.klikk.no/kvinneguiden/bry...icle772674.ece

Her står det at kjolen ikke skal være gulvlang.
Jeg hadde ikke tenkt over det om det sto «mørk dress» som kode kjenner jeg. Eller. Ikke visst det iallefall!
Nå har jeg aldri blitt invitert i bryllup med kode på. Vi hadde heller ikke. Jeg synes folk må få pynte seg sånn som DE synes er fint.
Det holder i massevis for meg. Jeg har enda ikke opplevd at noen kommer i dongeribukse og genser av den grunn.

Gammel 26-07-12, 14:30   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

.

Jeg synes dette med "føle seg vel" begynner å bli litt ... Tja, mye? Om det eneste i hele verden man føler seg vel i er joggebukser og hettegenser, skal man da tvinges til å ikke føle seg vel? Eller hvor går grensen?

Nah. Det finnes da en mellomting. Jeg synes vel heller at det er disse kleskodene som er litt vel mye. At det er viktigere for vertsskapet at man er 100 % riktig kledd i henhold til visse standarder enn at gjestene trives og føler seg ok, er en helt fremmed tanke for meg. Jeg synes at så lenge man viser respekt ved å være pyntet til en viss grad, så burde det holde. Men det er nå meg.

Gammel 26-07-12, 14:32   #37
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nessie: 46. A-fasong passer best, tror jeg. Lag på lag er jeg redd gjør at jeg virker enda større.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:33   #38
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis definisjonen på kleskoden "Mørk dress" er som det Nessie skriver så syns jeg absolutt kjolen er innenfor. Den kan fint være pyntet med høyhælte sko og strømpebukser.

Også må jeg si jeg er glad for at ingen har invitert meg til noe med kleskode hittil. Jeg syns sånt er så trøblete at jeg lett hadde blitt hjemme.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:35   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Nessie: 46. A-fasong passer best, tror jeg. Lag på lag er jeg redd gjør at jeg virker enda større.

Ja, skjønner det. Ser ganske «lett» ut denne, og fikk god tilbakemelding så jeg.

Men som sagt. Til mørk dress kode synes jeg den du har funnet frem duger.

Gammel 26-07-12, 14:35   #40
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Kjolen var fin og med sko og tilbehør som passer så kan du fint gå i den. Viktig å føle seg vel.
Har kun sett deg en gang, og tror at den må bli fin til deg

Pssst!!!! Kunne godt tenkt meg den selv.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.