|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?Jeg bryr meg minimalt om kleskoder og ville gått for noe jeg følte meg pyntet i.
|
|
|
#22 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?Den passer ikke under kleskoden "mørk dress" nei, dessverre.
|
|
|
|
#23 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?
Hvorfor det? Jeg svarte på det hun spurte om.
|
|
|
#24 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?Jeg tenker litt sånn at det å kunne kle seg etter anledningen er viktig, og noen ganger må man bruke penger på ting man ideelt sett skulle ønske man slapp. Sånn er det å være voksen.
|
|
|
|
#26 |
|
Textrovert
|
Men det er jo ikke bare snakk om å bruke penger. Her er det også snakk om å føle seg vel. Jeg synes det er ganske tragisk om Fadese må bruke mye penger på en kjole hun ikke føler seg vel i.
|
|
|
#27 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?Kjolen er veldig gøy på håret og ikke særlig mørk dress. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
flisespikker
|
Når man spør "Kan denne funke som 'mørk dress', ja eller nei?", så antar jeg at man faktisk ønsker svar på dette, kanskje fordi man er litt usikker selv. Da må det gå an å si at man mener at kjolen ikke passer til den kleskoden uten å bli kritisert for å svare på spørsmålet.
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Det må det jo være opp til Fadese å avgjøre om hun vil eller ikke. Det er ingen ting som hindrer Fadese å si at "Skitt au, jeg liker denne kjolen, og den vil jeg bruke". Men siden hun spør, så antar jeg at det er fordi hun er usikker og gjerne vil ha råd og det får hun. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?Hvilken str er det snakk om da?
|
|
|
#31 |
|
Textrovert
|
Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?Nei, altså, jeg synes ikke at folk har svart ufint. Jeg må ha uttalt meg klønete. Det er vel heller det at jeg personlig synes slike kleskoder på mange måter er uheldige, så jeg blir litt oppgitt. Og reagerer derfor sikkert litt for krasst. Det hadde selvsagt vært noe helt annet om Fadese hadde vist frem en kjole hun hadde kjøpt og folk hadde skrevet "men, den kan du ikke bruke! Hva tenkte du på?"
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er også en sånn som sjelden føler meg vel, og lette lenge etter en kjole første gangen jeg skulle i bryllup. Så fant jeg en som var sånn passe ok, og har brukt den i de fleste andre bryllup etterpå.
|
|
|
|
#33 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
For å være litt pirkete: Det Nenne skriver, er at denne kjolen ikke passer som "mørk dress", men at kjolen er såpass fin at Fadese godt kan kjøpe den til en annen anledning. Hva Fadese måtte finne på å skulle bruke i bryllupet blir da helt opp til henne. Hun kan velge å gå i den aktuelle kjolen. Hun kan velge å bruke et eller annet hun har i skapet. Hun kan velge å låne av venner. Hun kan velge å leie fra en butikk. Hun kan velge å kjøpe en ny en på brukthandel. Hun kan velge å kjøpe en helt ny en. Mulighetene er nærmest uendelige!
|
|
|
#35 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?Mørk dress: Dette er den dresskoden som er minst streng, men du skal likevel pynte deg. For mannen innebærer dette selvfølgelig å bære en mørk dress, mens kvinnen kan bruke både kort og lang kjole. Hun kan også velge et todelt antrekk, for eksempel en drakt med enten skjørt, eller penbukser.
|
|
|
#36 |
|
Textrovert
|
Nah. Det finnes da en mellomting. Jeg synes vel heller at det er disse kleskodene som er litt vel mye. At det er viktigere for vertsskapet at man er 100 % riktig kledd i henhold til visse standarder enn at gjestene trives og føler seg ok, er en helt fremmed tanke for meg. Jeg synes at så lenge man viser respekt ved å være pyntet til en viss grad, så burde det holde. Men det er nå meg.
|
|
|
#38 |
|
Borte
|
Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?Hvis definisjonen på kleskoden "Mørk dress" er som det Nessie skriver så syns jeg absolutt kjolen er innenfor. Den kan fint være pyntet med høyhælte sko og strømpebukser.
|
|
|
#39 |
|
Erfaren nok
|
Ja, skjønner det. Ser ganske «lett» ut denne, og fikk god tilbakemelding så jeg.
|
|
|
#40 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?Kjolen var fin og med sko og tilbehør som passer så kan du fint gå i den. Viktig å føle seg vel. |
|
|
|
![]() |
|
|