Sv: Kielfergen for dummies
Opprinnelig lagt inn av bai, her.
For at eg skal ha ein vellukka tur med slike ferger, må eg ha med spyposer og afipran. Eg blei traumatisert på Stavanger-Newcastle-båten i stiv kuling som 17-åring, og har etter det hatt store problem med slike fergeturar. Dessutan går det fint an å køyre bil frå Oslo til København og vidare til resten av Europa.
Jeg syns ikke det er sammenlignbart i det hele tatt. Jeg har tatt ferge fra Bergen til Hirtshals en gang og det var forferdelig forbi Stavanger. Høy sjø, liten båt og lugar helt fremst. Kielferga er noe ganske annet. Den er diger og stødig, og går innaskjærs mye av veien.
Jeg har vært på to cruise med Kielferga i april, og knapt opplevd bevegelse. Lugaren vi hadde var mer som et hotellrom, med dobbelseng, tv, ok størrelse på badet og selvfølgelig strømuttak. Jeg er litt lei av buffeten, de serverer gjerne samme mat til middag og lunsj, og var anke kjedelig. Men de har en italiensk restaurant og en fancy restaurant også, samt en cafe.
Jeg har bestilt massasje og ansiktsbehandling begge gangene. Ene gangen var fantastisk, massasje inn i solnedgangen, andre gangen var ikke så bra. Litt for kaldt, og litt for dårlig massasje. Treningsrommet er fint, og ikke overbefolket.