Sv: Kielfergen for dummies
Mannen og jeg skal med Kielferga i høstferien, bare ham og jeg, rett og slett fordi det er aldeles deilig å være der, for man kommer seg ingen steder, og man kan ta livet med knusende ro, uten å "måtte" noe, med verdens beste samvittighet. 
Vi har tatt denne turen flere ganger, med og uten barn. Vi har ikke vært i badelandet, men jeg har hørt at de er ganske strikse på regelen om en times opphold, men om det ikke er folk der, går det visst ann å smiske seg til lenger tid, om vedkommende som er på jobb er i godt humør.
Sjøl liker jeg å ta en eller annen form for spabehandling når jeg er ombord i ferga. Både gubben og jeg liker å sitte i Skybar med en drink og noe å lese på og bare slappe av. Vi liker å spise på buffeten, og håper de har soppsuppe denne turen og, for den er vidunderlig god. Vi syns det er generelt god mat på Kielturene.
Showene er morsomme å få med seg, jeg tror det er kino ombord, men der har vi aldri vært. Det er også endel aktiviteter for barn ombord, men Guttungen er sær og blånekter være med, så de kan jeg ikke uttale meg om.
Jeg syns butikkene ombord er litt kjedelige, for å være ærlig, men det er jo et greit shoppingsenter i Kiel, og fire timer er mer enn nok i land, om man bare skal være der.
Jeg blir sjøsjuk bare det skvulper i badekaret, men jeg har aldri oppelvd å være sjøsjuk på Kielferga. (Jeg blir dårlig på båten til København.) Nå har jeg aldri reist i oktober før, så jeg skal tilstå jeg er spent på hvordan sjøen er. Ferga er stor og stødig, og min kjære forsikrer meg om at det Vil Gå Godt, så da håper jeg han har rett i det.
Kos dere!