Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kielfergen for dummies

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-12, 12:55   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kielfergen for dummies

Det var utrolig fint å jogge på tredemølle med panoramautsikt og etter en dusj sitte i massasjestol og så hoppe i boblebadet.

Det er ganske vakkert om morgenen når båten seiler forbi de danske øyene og inn i kielfjorden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 12:59   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For at eg skal ha ein vellukka tur med slike ferger, må eg ha med spyposer og afipran. Eg blei traumatisert på Stavanger-Newcastle-båten i stiv kuling som 17-åring, og har etter det hatt store problem med slike fergeturar. Dessutan går det fint an å køyre bil frå Oslo til København og vidare til resten av Europa.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 13:04   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

For at eg skal ha ein vellukka tur med slike ferger, må eg ha med spyposer og afipran.

Hysj, hysj! Ikke skrem meg nå!

Gammel 25-09-12, 13:05   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hysj, hysj! Ikke skrem meg nå!

Det var ikkje for å skremme, det var eit ærleg og oppriktig svar på det du spurte om.

Gammel 25-09-12, 13:06   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikkje for å skremme, det var eit ærleg og oppriktig svar på det du spurte om.

Bare tuller altså.

Hm. Burde jeg ha med sjøsykepiller? Er det afipran som gjelder, og er det reseprfritt?

Gammel 25-09-12, 13:16   #6
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare tuller altså.

Hm. Burde jeg ha med sjøsykepiller? Er det afipran som gjelder, og er det reseprfritt?

Jeg hadde tatt med afipran hvis værmeldingen var dårlig. Kjedelig å ta andre reisesyketabletter som man blir trøtt av.

Afipranen kan du evt ta etter at du har kommet ombord og vet mer om været. Du trenger den ikke før Færder uansett.

Gammel 25-09-12, 13:05   #7
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Hvordan var det med showene? Bestille på forhånd eller først til mølla?

Gammel 25-09-12, 13:18   #8
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan var det med showene? Bestille på forhånd eller først til mølla?

Det er første man til mølla, så det gjelder å være ute litt før (15 min før kanskje) og komme seg fremst i køen. Showene som går nå er utrolig bra syns jeg.
Vi var for 2 helger siden, da uten barn.
Jeg, vestlendingen, omtrent født og oppvokst på båt, ble båtsyk.. Jeg har aldri blitt båtsyk før, har jobbet på hurtigruten og servert middag i stiv kuling uten problemer, men den erfaringen hjalp lite nå. (Jeg skylder på svangerskapene, jeg var ikke bilsyk heller før jeg ble gravid med eldstemann og etter det blir jeg bilsyk stadig vekk..) Så å ha med en pakke med postafen kan nok ikke skade.

Og så er jeg enig med Inagh, butikkene ombord er kjipe. Men man får shoppet mye på fire timer i Kiel. Kjøpesenteret ligger rett på andre siden av fjorden der dere kommer inn.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 13:21   #9
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Kan barn få afipran eller postafen? Hvis det skulle bli nødvendig?

Shopping i Kiel blir det ikke. Vi skal videre ut i verden. Og shopping på båten blir vel antakeligvis bare vin og cognac på vei hjem.

Gammel 25-09-12, 13:25   #10
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Er det Color Fantasy/Magic dere skal på? Den er superfin! Gled dere!!!

Jeg syns det er best å gå rett øverst i cafeen hvor du kan titte på utseilingen fra panoramavinduene mens dere koser dere med kaffe/kakao. Lugarene er kjempefine. Handlegaten er også fin og morsom. Puben er det mye fyll på, spes utover kvelden. Resto bakerst er luksus!! Nydelig mat. Men buffet helt fint også Showet er moro for liten og stor. Ta det første showet, og spis etterpå. Da er det "minst" folk.

Kos dere!!!!!

Gammel 25-09-12, 13:26   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Bare tuller altså.

Eg ville gjort det, ja. Men eg er som sagt traumatisert og trur 80% av sjøsjuka mi er psykisk. Eg har fått afipran på resept for heilt andre ting, veit ikkje om det er reseptfritt og.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nå et strekningen stv- Newcastle og båtene som gikk der temmelig velegnet for traumatisering. Det er ikke kielfergestrekningen og båtene. Der det kan være bevegelse er fra færder til skagen. På returen kommer den strekningen langt på natt.

Eg veit det, men i og med at eg først er traumatisert (utløyst av Stavanger-Newcastle, som er 18 timar på åpent hav), blir eg sjøsjuk av å gå ombord i ei ferge. Eg har prøvd Oslo-Göteborg, som jo ikkje er åpent hav i det heile tatt (det var ein spesiell anledning kor vi skulle på "minicruise"), Kielferga i stille sjø og hurtigbåt Kristiansand-Hirtshals i middels roleg sjø. Og eg blir sjøsjuk uansett, nesten før båten har lagt frå kai. Så eg trur veldig mykje av det heng saman med at eg minnest denne eine turen, når eg kjem ombord i ein båt.

Gammel 25-09-12, 13:14   #12
Guava

Guava sin avatar

Standard

For at eg skal ha ein vellukka tur med slike ferger, må eg ha med spyposer og afipran. Eg blei traumatisert på Stavanger-Newcastle-båten i stiv kuling som 17-åring, og har etter det hatt store problem med slike fergeturar. Dessutan går det fint an å køyre bil frå Oslo til København og vidare til resten av Europa.

Nå et strekningen stv- Newcastle og båtene som gikk der temmelig velegnet for traumatisering. Det er ikke kielfergestrekningen og båtene. Der det kan være bevegelse er fra færder til skagen. På returen kommer den strekningen langt på natt.

Gammel 25-09-12, 13:04   #13
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Dette høres helt strålende ut. Jeg tror ikke vi tar fancyrestaurant når ungene er med. Det er grenser for hvor lenge minstemarken trives med å sitte rolig. Buffet høres ut som en god idé "med egen Captain Kid buffet for de minste". Jøjje meg.

Gammel 25-09-12, 13:22   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det var utrolig fint å jogge på tredemølle med panoramautsikt og etter en dusj sitte i massasjestol og så hoppe i boblebadet.

Bare en liten ting om de massasjestolene: Ikke kjør tre massasjeprogram rett etter hverandre. Det gjorde jeg, og ryggen var helt ødelagt i flere dager etterpå. Men utsikten fra tredemøllene er helt fantastisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.