|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesDet var utrolig fint å jogge på tredemølle med panoramautsikt og etter en dusj sitte i massasjestol og så hoppe i boblebadet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesFor at eg skal ha ein vellukka tur med slike ferger, må eg ha med spyposer og afipran. Eg blei traumatisert på Stavanger-Newcastle-båten i stiv kuling som 17-åring, og har etter det hatt store problem med slike fergeturar. Dessutan går det fint an å køyre bil frå Oslo til København og vidare til resten av Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: Kielfergen for dummies
Hysj, hysj! Ikke skrem meg nå!
![]() |
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jeg hadde tatt med afipran hvis værmeldingen var dårlig. Kjedelig å ta andre reisesyketabletter som man blir trøtt av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
This is normal!
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesHvordan var det med showene? Bestille på forhånd eller først til mølla?
![]() |
![]() |
#8 |
Tidsklemma
|
Det er første man til mølla, så det gjelder å være ute litt før (15 min før kanskje) og komme seg fremst i køen. Showene som går nå er utrolig bra syns jeg.
![]() |
#9 |
This is normal!
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesKan barn få afipran eller postafen? Hvis det skulle bli nødvendig?
![]() |
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kielfergen for dummiesEr det Color Fantasy/Magic dere skal på? Den er superfin! Gled dere!!!
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
Eg ville gjort det, ja. Men eg er som sagt traumatisert og trur 80% av sjøsjuka mi er psykisk. Eg har fått afipran på resept for heilt andre ting, veit ikkje om det er reseptfritt og.
Eg veit det, men i og med at eg først er traumatisert (utløyst av Stavanger-Newcastle, som er 18 timar på åpent hav), blir eg sjøsjuk av å gå ombord i ei ferge. Eg har prøvd Oslo-Göteborg, som jo ikkje er åpent hav i det heile tatt (det var ein spesiell anledning kor vi skulle på "minicruise"), Kielferga i stille sjø og hurtigbåt Kristiansand-Hirtshals i middels roleg sjø. Og eg blir sjøsjuk uansett, nesten før båten har lagt frå kai. Så eg trur veldig mykje av det heng saman med at eg minnest denne eine turen, når eg kjem ombord i ein båt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Nå et strekningen stv- Newcastle og båtene som gikk der temmelig velegnet for traumatisering. Det er ikke kielfergestrekningen og båtene. Der det kan være bevegelse er fra færder til skagen. På returen kommer den strekningen langt på natt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
This is normal!
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesDette høres helt strålende ut. Jeg tror ikke vi tar fancyrestaurant når ungene er med. Det er grenser for hvor lenge minstemarken trives med å sitte rolig. Buffet høres ut som en god idé "med egen Captain Kid buffet for de minste". Jøjje meg.
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
Bare en liten ting om de massasjestolene: Ikke kjør tre massasjeprogram rett etter hverandre. Det gjorde jeg, og ryggen var helt ødelagt i flere dager etterpå. Men utsikten fra tredemøllene er helt fantastisk.
![]() |
![]() |
|
|