Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-12, 12:21   #401
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det er ikkje fattigdommen eller personen eg er negativ til, men kravmentaliteten.

Jeg har forståelse at livet kan ta vanskelige vendinger, også økonomisk, når man opplever sykdom i livet. Jeg vet også at samarbeidet med NAV kan være tøft, samt ha krefter og overskudd nok til å holde seg oppdatert og kjempe.
For det er ikke like enkelt som når msn er frisk og har energi.

Men jeg er likevel enig at det er litt sutrementalitet her, og en forventning om at man kun skal få hjelp og støtte når man tar det ut i offentligheten.

Men at situasjonen føles kjip, det kan jeg forstå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 12:40   #402
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NAV er er sant helvete å forholde seg til.

Jeg reagerer vel mest på en del fakta i saken jeg, blant annet det med å bli kastet ut så fort pga ikke-betalt husleie. Jeg har leid ut hus selv, og det er ikke gjort i en håndvending å kaste ut leieboere, selv om de ikke betaler husleie. Man må som regel via namsmannen for å bli kvitt dem.

Ellers er jo alle sin egen lykkes smed på mange vis, så om noen vil tigge på nettet er jo det forsåvidt "ærlig" nok det også. Men jeg må være så ærlig at jeg innrømmet at min sympati går mer i retning de som ser muligheter enn begrensninger. Det er garantert ekstra kjipt p sitte trangt i det i julen, som er en tid der mange av oss fråtser og ulikheter blir ekstra synlige. Men det er nå en gang sånn at selv i "verdens rikeste land" så står det ikke boliger og venter på folk som havner skjevt ut, og da er en campinghytte vesentlig bedre enn ingenting - hallo, de er isolerte og innredet, vi snakker ikke om et skur! - mens man venter. Og man kan selvfølgelig heller ikke forvente at staten deler ut penger slik at man får en like feit jul som dem som jobber.

Men man bor i "verdens rikeste land", og der får man i ser minste tilbd om en campinghytte. Og man sulter ikke, selv om man ikke lever fett. Selvføglelig er det kjipt for ungene. Dessverre er det flere som har det slik.

Men vi hadde ikke forblitt "verdens rikeste land" lenge om vi hadde hatt et system de som av en eller annen grunn ikke jobber får akkurat det som de som jobber kan skaffe seg. Det er livets harde realitet.

Men ingen sulter i hel på gata i Norge med mindre de gjør det frivillig. Og det skal man være takknemlig for.

Gammel 13-12-12, 16:22   #403
heg_ols
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2012
heg_ols har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg er ikke i tvil om at dere gjør en fantastisk flott jobb for de menneskene som kontakter dere, eller som dere selv kontakter. Likefullt er jeg en tilhenger av å støtte organisasjoner som hjelper litt bredere enn det det kan virke som "Hjelp oss å hjelpe" gjør. Hvis du hadde brukt litt tid på dette forumet, hadde du kunnet lese deg frem til at svært mange av oss støtter hjelpeorganisasjoner hver måned, så på generelt grunnlag vil jeg ikke si at brukerne på FP dømmer og rynker på nesa av de som er dårligere stilt.

Det er dog en enorm forskjell på å være fattig i Norge og å være fattig i en landsby i Equador, hvor den store drømmen er å få tak i rent vann. Jeg synes det er ganske utrolig, at dere har en holdning til Norges velferdssystem som om DET er den store, store fienden. Et velferdssystem som mennesker i resten av verden bare kan drømme om. I Norge kan du motta hjelp og støtte uten å jobbe, faktisk. DET er ganske flaks at det er her vi er født. Og når vi vet at det norske statsbudsjettet hver år budsjetteres med underskudd på grunn av ønske og krav om å opprettholde dagens enormt omfattende velferdsmodell, synes jeg det er ganske pussig at dere som hjelpeorganisasjon fremstiller det som om det er SYND PÅ den som kommer i KLØRNE på NAV. Som i tillegg til blandt annet barnetrygd og subsidiert barnehage, gratis legebehandling m.m gjør at det å være fattig i Norge må fortone seg som et cruise sammenlignet med mange, mange andre steder i verden.

Jeg har en genuin tro på at å synes synd på folk ikke er særlig fruktbart. Da begynner de også fort å fokusere på å synes synd på seg selv, og glemmer å bruke ressursene sine på andre områder. Når det gis tips og råd her inne, har jeg mye mer tro på det, enn lange "stakkars deg" innlegg på Facebook. Det må da være mer fornuftig å foreslå at 14-åringen kan tjene egne lommepenger ved å gå med avisa på søndager, enn å legge innn innlegg med 23 utropstegn og en verbal knytteneve mot NAV?

Jeg håper at barna til Pappatilto får en fin jul, tross alt. Også håper jeg at alle ressursene som dere har mottatt på grunnlag av bloggen hans, blir fordelt til flere. Ikke alle er ressurssterke nok til å fremme sin egen sak, men de trenger også hjelp.

Hei igjen

Grunnen til at jeg kommenterte på dette er for at jeg syns mange av dere som er her inne dømmer folk uten å vite bakgrunnen til denne mannen og familien hans. Jeg hjelper denne mannen og familien hans for at vi har felles kjente. Det er noe jeg gjør på fritiden min og IKKE gjennom Hjelp oss å hjelpe. Så ikke bland denne organisasjonen opp i dette. Og "alle" midlene som dere tror kommer inn går til denne familien da det er dette som jeg gjør for de og det er faktisk ikke snakk om enorme summer her om det er det dere innbiller dere. Han har faktisk takket nei til det meste han er blitt tilbudt for det var ikke det som var meningen med bloggen hans i det hele tatt. Han begynte å blogge for å få skrevet ned tankene sine som som andre mennesker som blogger. Håper dere alle får en trivelig jul og så skal jeg og andre som faktisk stoler på denne familien sørge for at de får en trivelig jul tross alt

heg_ols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 16:25   #404
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, bruker man offentlige ytringer for å få utløp for indre tanker og følelser - må man regne med respons. Hadde jeg lagt ut min tenåringsdagbok på nett måtte jeg også regnet med respons. Og alt ville nok ikkevært applaus og forstående nikking.

Gammel 13-12-12, 16:26   #405
heg_ols
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2012
heg_ols har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

heg_osl, jeg tviler ikke ett sekund på at du er et veldig godt og velmenende menneske, men snille mennesker kan også bli utnyttet.

Jeg er nok mer skeptisk av natur, kanskje til og med kald, og får større behov for å riste vett i Pappa Tilto for at han skal ta tak i livet sitt, enn å hjelpe han. Forøvrig synes jeg Billa skriver så mye smart at jeg bare bøyer meg i støvet.

Ja kanskje jeg er ett godt menneske, jeg håper iallefall det og prøver å hjelpe så godt jeg kan der jeg kan. Men vil også si at jeg ikke blir utnyttet det skal dere være klar over. Er en ganske god menneskekjenner vil jeg påstå selv og her er det virkelig noen som trenger hjelp. Å tror ikke du trenger å riste vett i Pappa Tilto for at han skal ta tak i livet sitt for det har han faktisk. Så du skal slippe det

Men ønsker deg og dine en fin jul

heg_ols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 16:28   #406
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men hvorfor juger han da?
Bare lurer liksom. Syns det hadde vært inntr å vite.

Gammel 13-12-12, 16:42   #407
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle konstruerer og etterrasjonaliserer i større eller mindre grad. Det er derfor feks det å bruke intervju som kilde kan være en vanskelig metode i historieforsking/historieskriving. Folk pynter, skylder på andre, underkommuniserer valgmuligheter eller hva de kunne hatt kjennskap til på avgjørelsen på tidspunktet avgjørelsen ble tatt.

Bare legg merke til hvordan folk endrer subjekt i handlingen fra der det begynner å bli klart at ting går til helvete. "Jeg hadde vært på byen og skulle sykle hjem. Plutselig kom fontenen mot meg..." Fra at man sykler til fontenen er en skikkelig bad ass...

Gammel 13-12-12, 17:08   #408
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor går grensen for selforskylt?
Det aller meste som går galt kunne jo på et eller annet tidspunkt vært forhindret.
Yrkesskade? Skulle valgt et annet yrke vøttu.
Kols? Slutt å røyk og begynn å trene.
Idrettskade? Ja, da kan du i allefall skylde deg selv !
Bekkenvondt? Skulle kanskje ikke fått så mange barn da...
Fødselsskader? Ja, det visste du at var en risiko

Vi bor nå i et land der det er ganske kjipt å være fattig, og særlig om man er russurssvak. For her har man jo alle muligheter til å "skjerpe" seg ut av fattigdom. Det er bare å spise løk og bønner, arve tøy og bo billig. Og få seg en liten jobb. Alle har jo en restarbeidsevne...

En del av dere lever i en drømmeverden. Det FUNKER ikke sånn!!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 17:12   #409
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det aller meste som går galt kunne jo på et eller annet tidspunkt vært forhindret.

Vi bor nå i et land der det er ganske kjipt å være fattig, og særlig om man er russurssvak. For her har man jo alle muligheter til å "skjerpe" seg ut av fattigdom. Det er bare å spise løk og bønner, arve tøy og bo billig. Og få seg en liten jobb. Alle har jo en restarbeidsevne...

Hvordan funker det da da?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 17:27   #410
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det lurer jeg også på, annemede. Og Floksa, jeg vil påstå at det må være bedre å være fattig i Norge, enn i de aller, aller fleste andre land. Nå skjønner jeg rett og slett ikke hva du mener.

Gammel 13-12-12, 17:35   #411
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal gjøre noe du kanskje ikke fortjener, nemlig å ta deg seriøst:
Yrkesskade: Vel, man kan bli skadet i de aller fleste yrker. Og jobbe må man, noen må tross alt forørge den stadig økende NAVerdelen av befolkningen.
Idrettskade: Det er vel bevist at det er sunt å holde seg i form, og at konsekvensene av å være helt passiv er en større belastning for folketrygden enn det idrettsskader er.
Bekkenvondt og fødselsskader: Ja, det er vel også ganske godt dokumentert at vi trenger påfyll av unge mennesker i samfunnet også, så da må man vel nesten ta de fødselsskadene og bekkenplagene som følger med.
Kols: Kan diskuteres.

Bare det at du sammenligner ting som vanlige helseplager og yrkesrelaterte skader med luksusfellerelaterte problemer, synes jeg er, for å bruke en metafor du burde kjenne godt til, helt på jordet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 17:45   #412
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hvordan funker det da da?

I den virkelige verden er unga alergiske mot løk, NAV bruker 8 mnd på å avslå søknaden om bostøtte, huseier pusser Hells Angels på deg for å få deg til å flytte, det er ingen steder å flytte, for ingen vil leie ut til sosialklienter, det finnes ingen jobb å få og den lille restarbeidsevnen du har går med på å sloss mot et system som ikke er laget for å tilpasses mennesker.

Og atpåtil skal man sloss mot skammen over å være fattig, og det er man jo bare om man er dum og lat i verdens rikeste land....

Gammel 13-12-12, 17:50   #413
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Det lurer jeg også på, annemede. Og Floksa, jeg vil påstå at det må være bedre å være fattig i Norge, enn i de aller, aller fleste andre land. Nå skjønner jeg rett og slett ikke hva du mener.

Hvorfor i alledager er det relevant hvordan det er å være fattig i Equador?
Det aller, aller meste er kjipere i uland enn i norge uten at jeg hører det som et argument for å bruke mindre penger på sykehus, veier og skole?

Gammel 13-12-12, 17:54   #414
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selvfølgelig er det kjipt å kjempe imot NAV om man må det.
Men jo, noe må man faktisk gjøre selv for å fikse opp i uføre man er kommet i.
Man står faktisk til ansvar for det selv. Og je syns ikke det er så gale og kreve at man selv da også rydder opp. Og sitte å syte på nettet og rope verdens rikeste land? Nei det blir for dumt.

Får litt lysst å si, ja verdens rikeste land
-Derfor må du ikke betale for operasjonene du står i kø for
- Derfor må du ikke ut med STORE summer for barnehageplassen dattera di har
- Derfor må du ikke ut med store summer for at sønnen din skal gå på skole
- Derfor KOMMER faktisk nav med depositumsgaranti til deg
- Derfor tilbyd NAV deg en midlertidig bolig, er den ikke god nok for deg? Vel synd for deg faktisk. Den er vesentlig mer akseptabel enn hospits som mange får tilbud om.

Og sånn kunne jeg sikkert fortsatt i evighet.

Gammel 13-12-12, 17:54   #415
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor i alledager er det relevant hvordan det er å være fattig i Equador?
Det aller, aller meste er kjipere i uland enn i norge uten at jeg hører det som et argument for å bruke mindre penger på sykehus, veier og skole?

Du misforstår hva jeg skriver her. Det var et svar til at "vi bor nå i et land hvor det er ganske kjipt å være fattig", som du skrev over. Mulig jeg misforstår, men for meg høres det da ut som det er ekstra kjipt her, og det fordi man "bare kan ta seg sammen". Jeg skjønte ikke logikken din.

Gammel 13-12-12, 17:56   #416
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Floksa: Gratis skole, veier og sykehus kommer da også de fattigste i landet vårt til gode. I Eqador kan det store flertallet av befolkningen glemme både skolegang og behandling om de skulle bli syke. Jeg er for et system som sikrer alle like muligheter i utgangspunktet og som også-til en viss grad- gir de som trenger det en ekstra puff. Greia er bare at jeg synes grensa for når man skal slutte å puffe bør gå litt før du synes den bør gå, hvis jeg har skjønt deg rett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 18:05   #417
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

I motsetning til ganske (alle) mange andre land så er det virkelig ikke kjipt å være fattig i Norge. Her får du penger fra staten og et sted å bo. Jeg lurer på hvor mange andre land du hadde fått alt dette?

Men for all del, det å være fattig er kjipt. Dog synes jeg det er passe latterlig å påstå at det er ille å være fattig i Norge i forhold til resten av verden. Kanskje på tide å titte utenfor bukselommen.

Gammel 13-12-12, 18:08   #418
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Du misforstår hva jeg skriver her. Det var et svar til at "vi bor nå i et land hvor det er ganske kjipt å være fattig", som du skrev over. Mulig jeg misforstår, men for meg høres det da ut som det er ekstra kjipt her, og det fordi man "bare kan ta seg sammen". Jeg skjønte ikke logikken din.

Den holdningen som florere blandt mange, om at man bare kan ta seg sammen også "pift" er alle problemer borte gir en ganske stor tilleggesbelastning for mange fattige. Å se hvordan man blir "sablet ned" om man prøver å være ærlig om det. For det er jo så jævla enkelt, man bare fikser litt her og ordner litt der og bor i campinghytte og smiler og er glad. Så blir jula flott og man kan dele en klementin. Og kjenne på takknemligheten for at man bor i et flott land, der ingen sulter og sover på gata.

Gammel 13-12-12, 18:13   #419
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Den holdningen som florere blandt mange, om at man bare kan ta seg sammen også "pift" er alle problemer borte gir en ganske stor tilleggesbelastning for mange fattige. Å se hvordan man blir "sablet ned" om man prøver å være ærlig om det. For det er jo så jævla enkelt, man bare fikser litt her og ordner litt der og bor i campinghytte og smiler og er glad. Så blir jula flott og man kan dele en klementin. Og kjenne på takknemligheten for at man bor i et flott land, der ingen sulter og sover på gata.

Men mener du man skal gjøre? Ikke kreve noe an enkeltindividet, kun av systemet?

Gammel 13-12-12, 18:25   #420
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men mener du man skal gjøre? Ikke kreve noe an enkeltindividet, kun av systemet?

Problemet er jo ofte at når/om man havner litt utpå, og i systemet, så er man ikke akkurat der at man nødvendigvis er alt for ressurssterk. Da ER det ikke enkelt å stå i det.

Ikke når man skifter kontaktperson på NAV flere ganger i året, ikke klarer ta de telefonene som trengs, skaffe alle dokumenter, sette seg inn i lovverket osv.

Vi er heldige som har det velferdssystemet vi har, men det betyr ikke at det er enkelt å være et menneske i dette systemet alltid.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.