|
|
#381 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?
For det første så driver jeg ikke Hjelp oss å hjelpe - Haugalandet men jeg er med der ja. |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Men hvorfor får han ikke bostøtte da?
|
|
|
#383 |
|
Drømmer
|
Tja, jeg fikk ikke bostøtte da jeg hadde 200 000 i inntekt, det er virkelig ikke mye for en familie å leve av. |
|
|
|
|
|
#384 |
|
Nøttelitens medhjelper
Og du var alene?
|
|
|
#386 |
|
Nøttelitens medhjelper
Nei det kan nå godt være.
|
|
|
#388 |
|
Nøttelitens medhjelper
Ja og mitt poeng er hvorfor juge.
|
|
|
#389 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke i tvil om at dere gjør en fantastisk flott jobb for de menneskene som kontakter dere, eller som dere selv kontakter. Likefullt er jeg en tilhenger av å støtte organisasjoner som hjelper litt bredere enn det det kan virke som "Hjelp oss å hjelpe" gjør. Hvis du hadde brukt litt tid på dette forumet, hadde du kunnet lese deg frem til at svært mange av oss støtter hjelpeorganisasjoner hver måned, så på generelt grunnlag vil jeg ikke si at brukerne på FP dømmer og rynker på nesa av de som er dårligere stilt.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 13-12-12 kl 09:12. |
|
|
|
|
|
#390 |
|
Leser
|
Jeg og min familie har bodd i campinghytte midtvinters (campingplassen åpnet faktisk spesielt for oss! Kjempegod service.
Jeg synes godt man kan ha en OK tone, og jeg liker ikke nedlatende uttrykk og hinting om at folk er teite etc Men sannheten er jo at hvis noe er selvforkyldt så er det bare endring i personen selv som betyr noe. I prasis betyr dette kanskje at man "bare kan ha det så godt"?
Ja, dette er jo kjernen i hele problemet både med bloggen, diskusjonen her og den hjelpeorganisasjonen du refererer til. Vet hjelpeorganisasjonen alt om denne familen?
Jeg er enig i at hjelp skal gies uten så mange moralske vurderinger. Jeg mener også at folk som sitter i fengslet skal ha samme rettigheter i forhold til sykehus etc som alle andre. MEN jeg vil på det sterkeste anbefale alle å støtte store anerkjente organisasjoner (Røde Kors, Redd Barna, Leger uten grenser, Frelsesarmeen etc), eventuelt selv være direkte involvert.
|
|
|
#391 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg synes det er fint å starte en hjelpeorganisasjon som "Hjelp oss å hjelpe" men jeg hjelper heller folk som faktisk ikke har tak over hodet enn de som har både seng og hus (og attpåtil sutrer). Jeg får vondt inni meg av å gå rundt i byen for tiden og se alle tiggerne som sitter der i sprengkulda med koppen sin. Jeg lurer på om de har et sted å gå til når "arbeidsdagen" er slutt, og ville gjerne ha hjulpet mer enn bare en tjuekroning i koppen i ny og ne. (Som jeg selvsagt vet at man ikke bør gi, men det er utrolig vanskelig å la være.) I det hele tatt er jeg litt skeptisk til den "hjelp oss selv før vi hjelper andre"-tankegangen som er så dominerende i Norge. Vi blar kjapt forbi artikler om sultende barn i Etiopia, men kom med en nordmann som ikke har fått det han har "krav på" fra NAV, så skal jeg si vi engasjerer oss. |
|
|
|
|
|
#392 |
|
This is normal!
|
Veldig godt skrevet.
|
|
|
|
#393 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Nemlig. Jeg blir så glad når andre skriver akkurat det jeg tenker.
|
|
|
#394 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?heg_osl, jeg tviler ikke ett sekund på at du er et veldig godt og velmenende menneske, men snille mennesker kan også bli utnyttet.
|
|
|
#395 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Hva mener du egentlig med ta tak i livet sitt? Så lenge man venter på operasjon og ikke kan jobbe, så blir vel livet satt "på vent" til man kan få normal inntekt igjen?
|
|
|
#396 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Han sier ikke noe om hva slags jobb det er, eller hva slags operasjon han skal gjennomgå. Og min erfaring er at det er ikke alltid at det som en pasient forstår er det som legen mener, og enda mindre at det en pasient sier til pårørende er det som er sannheten, eller at det i det hele tatt har en rot i sannheten en gang. |
|
|
|
|
|
#398 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg tenker, etter å ha vært på forskjellige nettfora siden 1994, at man generelt skal ta seg god tid til å bakgrunnssjekke mennesker som vil ha hjelp og aktivt søker det via nettet. Og sikkert også andre steder. |
|
|
|
|
|
#399 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Man kan vel uansett gjøre det beste ut av situasjonen inntil videre? Jeg synes han syter og klager og forsøker å plassere skyld på andre enn seg selv. Han har tatt en del dumme avgjørelser som gjør at han er i en vanskelig situasjon. Det betyr ikke at det ikke er synd på han, men han kan selv velge hvordan han takler det.
|
|
|
#400 |
|
Librocubicularist
|
|
|
![]() |
|