Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasse
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg blir oppgitt over foreldre som kjøper sekker til ungene som er håpløse for dem å bære. Enten på grunn av størrelsen på sekken og hvordan sekken er bygd. Prøv sekken på med noe tungt i i butikken og vær kritisk! Det er også viktig at sekken har stropp som gjør at man kan lukke den over brystet. Da sklir den ikke av de smale skuldrene deres.
Jeg ble bra oppgitt da vi i 1. klasse hentet alle jentene i klassen til snuppa og "tvang" dem til å gå 600 meter for å komme seg i bursdag. Flere av jentene klarte det rett og slett ikke, for sekkene passet overhodet ikke til ryggene deres. Og i følgegruppa snuppa var med i i første klasse måtte flere kjøpe ny sekk i løpet av året, for sekken var helt feil. Når man følger 5 unger har man rett og slett ikke anledning til å bære sekkene til alle.
Jeg har observert det samme. Men jeg tror mange lar barnet velge den sekken de synes er finest i butikken, og Beckmann er "over alt" i alle fall her vi bor. (Og jeg tror mange synes det er stas med matchende pennal og drikkeflaske.)
|