|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasseHer fikk de fra Statens Vegvesen. Jeg tror bør sjekke om dere får derfra, for om man får så er det forventet at man bruker den (trafikksikkerhet, skille ut 1.klassingene osv)
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasseDa jeg hadde skolestarter i 2011, så ble dette debattert frem og tilbake i skolestartertråden. Og skolesekk er noe jeg mener mye om.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasse
Jeg kjøpte ikke da min begynte. Men, i høst I 2. måtte hun ha for nå må de skifte og dusje. Det ble derfor en gymbag i annet design enn sekken. Så jeg ville kjøpt, tror jeg.
05 og 08 Sist redigert av millact : 07-03-13 kl 10:52. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasseVår erfaring er at Bergans er mer slitesterk en Beckmann. Eldsten hadde Beckmann første skoleår, men den var rimelig utslitt på slutten av året. Kjøpte Bergans, og den har han ennå, regner med å fortsatt ha den i 4. klasse.
|
|
|
#25 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#26 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasseBegge mine har hatt Beckmann. Yngstemann har sin fortsatt. Satser på at den holer ut 4.klasse.
|
|
|
|
#27 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasseVi endte opp med Bergans til poden. Jeg er veldig fan av at de skal ha gode sekker, samtidig som man jo må se an behovet før man svir av masse penger. Vår sønn går 200 meter og har sjelden med seg mer en to mapper og en tynn bok. Han hadde garantert klart seg med noe enklere og billigere enn Bergans. Når de er på tur synes jeg uansett 20 liter blir for stort så da bruker han tursekken på 12 liter fra Bergans som han brukte da han gikk i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hertuginne
|
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasseVi kjøpte Beckmann til storebror da han begynte på skolen, og etter to år hadde gutten vokst ut av sekken og den var så slitt at den ikke så ut, så den ble byttet ut med Bergans uten lokk da han begyne i tredje. For storebror har dette vært en mye bedre sekk, for han er lang og smal og Beckmann ble rett og slett for kort og bred til ham.
|
|
|
#29 |
|
Pauset
|
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasseJeg liker de med glidelås best. Poden har Beckmann og det fikk visst best i en eller annen test i sommer om jeg ikke husker feil. Han er lang og smal og sekken sitter kjempefint. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasseVi har hatt Bergans fra første klasse til vidergående. Veldig fornøyde. Og uten lokk, sjølvsagt. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her også
|
|
|
#33 |
|
Samme her! Den er dog litt skitten. Mulig hun likevel får større nå i 3. fordi den ofte er liten med alt hun skal ha med seg.
|
|
|
#34 |
|
I mål
|
Storebror har også nevnt at han ønsker seg ny ,og jeg har vel planer om å innvilge det. Synes jo ikke han bør straffes for å ha tatt godt vare på sekken. Han har knapt mistet en blyant siden han startet i 1. klasse, så han kan godt gis nytt og pent utstyr. Tror han ser for seg noe mer voksent enn dinosaur på lokket |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klasseVi har også (dinosaursekk) fra Beckmann. Jeg liker godt lokk - mye for at det er greit å legge f.eks vinterbuksa på "tvers" under lokken når man skal ha med slikt til/fra skolen etc. (våt regnbukse som skal bli med hjem en gang i blant trenger ikke å ligge nedi sekken)
|
|
|
#36 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg har observert det samme. Men jeg tror mange lar barnet velge den sekken de synes er finest i butikken, og Beckmann er "over alt" i alle fall her vi bor. (Og jeg tror mange synes det er stas med matchende pennal og drikkeflaske.) |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Her ønsker min egentlig å vente med ny til 4. men jeg synes det er trangt de dagene hun har med alle bøkene, gymsokker og gjerne noe ekstra klær. Da er det jeg som må pakke for å få alt oppi, går så vidt.
|
|
|
#38 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Nybegynner om skolesekk 1. klassePoden har Bergans uten lokk, og størrelsesmessig holder den nok i 3. klasse også. Den er sjelden full.
|
|
|
|
#39 |
|
Jeg er imponert!
|