Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-13, 20:25   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Milfrid: Hekken blir ødelagt f.eks. Det stinker når det blir tisset på samme plasser om og om igjen. Bare noen eksempler. En ting er å tisse på en stor gresslette, det har ikke vi i vårt borettslag. Så da blir det enten på lekeplassen eller langs/oppetter folks hekker, busker osv.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 20:38   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nå har vi hund selv og vi passer veldig på at han ikke tisser og bæsjer overalt. Selv om vår hund er verdens søteste lille tass så strammer jeg alltid båndet inn når vi møter folk langs veien og han får ikke hoppe opp på besøk som kommer på døra.

Jeg traff akkurat på en tidligere arbeidskollega som også har verdens snilleste hund. De møtte på en annen hund som gikk til angrep/bet hunden hennes i nakken. Eieren av den andre hunden skjønte ikke hvorfor for den er også verdens snilleste...
I alle fall har hun vært hos dyrlege med han nå 2 gang for sjekk. Sist måtte de legge han i narkose for han har fått betennelse i bittet/såret og det har kostet 4.000 hos dyrlege sålangt. Egenandelen.

Jeg spør alltid om min tass kan få hilse FØR han får gå bort.

Ang det å tisse på gress så lurer jeg på om gresset vårt har blitt ødelagt av tissingen hans... det ble i alle fall flere flekker som ble gule/døde i fjor sommer. Skal sjekke nå i sommer om de fortsatt er der. Lukt kjenner jeg ikke noe til.

Gammel 31-03-13, 20:40   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg traff akkurat på en tidligere arbeidskollega som også har verdens snilleste hund. De møtte på en annen hund som gikk til angrep/bet hunden hennes i nakken. Eieren av den andre hunden skjønte ikke hvorfor for den er også verdens snilleste...
I alle fall har hun vært hos dyrlege med han nå 2 gang for sjekk. Sist måtte de legge han i narkose for han har fått betennelse i bittet/såret og det har kostet 4.000 hos dyrlege sålangt. Egenandelen.

De pengene går jeg da sterkt ut i fra at eieren til den andre hunden dekker?

Gammel 31-03-13, 20:43   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Milfrid: Hekken blir ødelagt f.eks. Det stinker når det blir tisset på samme plasser om og om igjen. Bare noen eksempler. En ting er å tisse på en stor gresslette, det har ikke vi i vårt borettslag. Så da blir det enten på lekeplassen eller langs/oppetter folks hekker, busker osv.

Som sagt, jeg er ingen hundeperson i det hele tatt men her har alle naboene hunder og jeg klarer ikke å irritere meg en plass over at de tisser og bæsjer på plenen min - som de gjør - så lenge det plukkes opp igjen. Ikke dør hekken min heller. Og ikke lukter det vondt noe sted. Og hos oss er det hund i fem av de nærmeste husene. Dessuten bor vi slik til at det er håpløst at ikke hundene skal måtte tisse på en hekk som ikke er noen sin. Akkurat det er jo rimelig håpløst å få til om man har hund i tettbygd strøk. Hvor i alle dager luftet man hunden da? Kjører man av gårde til skogs?

Gammel 31-03-13, 20:48   #5
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Som sagt, jeg er ingen hundeperson i det hele tatt men her har alle naboene hunder og jeg klarer ikke å irritere meg en plass over at de tisser og bæsjer på plenen min - som de gjør - så lenge det plukkes opp igjen. Ikke dør hekken min heller. Og ikke lukter det vondt noe sted. Og hos oss er det hund i fem av de nærmeste husene. Dessuten bor vi slik til at det er håpløst at ikke hundene skal måtte tisse på en hekk som ikke er noen sin. Akkurat det er jo rimelig håpløst å få til om man har hund i tettbygd strøk. Hvor i alle dager luftet man hunden da? Kjører man av gårde til skogs?

Nei, du som privatperson kan jo irritere deg eller la være å gjøre det akkurat så mye du vil. Det er jo opp til deg. Her er det snakk om regler i et borettslag og om disse går an å følge eller ikke. Og da forteller jeg at det går helt fint (for oss). Og vi har ingen slik regel en gang.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.