|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert
Takk.
![]() |
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertTantebarna mine gikk en stund på privatskole der kun de elevene som greide å sitte stille og følge undervisningen fikk være i klasserommet. Hadde vi hatt et tilsvarende tilbud i nærheten hadde jeg glatt valgt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Mener du virkelig at det skal være sånn?
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
Nja, jeg mener i alle fall at da en -1- elev greier å kapre det meste av voksenressurser i en klasse - inkludert en assistent som i teorien skal ta seg av 3-4 andre elever også - er det noe feil. I klassen til frøkna går et kvarter av hver time i snitt til å skape ro. Om en da legger til alt ekstra som lesses over på lærerne er det kanskje halve timen som er igjen til undervisning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Så da bør man bare skippe de urolige elevene på gangen?
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
Har jeg sagt det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertFor ordens skyld, alle elevene på skolen fikk undervisning. Men du hadde far sammen med de du var på samme nivå med. Enten de var yngre eller eldre enn deg. Jeg opplever ikke norsk skole som god på tilrettelagt undervisning til de sterkeste elevene, og en kjepphest for meg er at mange av dem krever ekstremt lite tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
This is normal!
|
Jeg er veldig glad for at min (rolige, skoleflinke) andreklassing går i en klasse med hele spekteret av barn. Rolige og urolige. Skoleflinke og skolesvake (hm, det er kanskje ikke et ord). Småfrekke og forsiktige. Med og uten diagnoser. Nå er vi veldig heldige med lærerne som gjør en utrolig bra jobb med denne mangfoldige gruppen. Jeg er sikker på at hun ville lært enormt mye mer om hun hadde fått mer tilrettelagt undervisning i en roligere klasse, men fordelene med mangfoldet er større enn ulempene.
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
For andreklassingen min (skoleflink, men ikke rolig
![]() |
#10 |
This is normal!
|
Det har du rett i. At hele elevgruppen føler seg trygge og ikke utsettes for så voldsomme utbrudd, gir en annen hverdag. Det du beskriver blir jo fort et stort problem. Det ser jeg altså.
Jeg tror det er ekstremt dyktige og oppdaterte lærere som gjør at "vår" klasse fungerer så godt som den gjør. Og jeg tror at dårligere lærere ville gitt diagnoser og spesialundervisning til mange av elevene som nå anses å være innenfor "normalen".
![]() |
![]() |
#11 |
Absolute Beginner
|
Ja. Du formulerer det bedre enn meg. Og jeg er egentlig der at jeg til og med synes *litt* motgang også er en del av livet, og jeg skaper ikke storm i vannglass av litt "vanlig" småerting mellom barn, ei heller at mine ikke blir bedre i alle bursdager osv. Men jeg synes det er noe riv ruskende galt da man ikke kan være trygg på at ungen ikke skal bli sparket i hodet i klasserommet, og jeg synes heller ikke det er urimelig å forvente at mattetimen brukes på matte. Jeg hadde nok syntes det var lettere å fronte en "alle skal med, uansett adferd"-holdning om jeg ikke jobbet i skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Drømmer
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertPoden går i klasse med en som er rimelig utagerende, men jeg mener likevel det jeg skreiv lenger opp, man kan altså mene det selv om man har erfaring med barn som utagerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gjelder jo ikke noen få. Det gjelder svært mange. Ekstremt mange.
![]() |
#14 |
Er frisk!
|
Enig. Det er min store kjepphest og sorg i livet at jeg får gjort altfor, altfor lite for de sterkeste blant elevene. I dag har jeg kopiert opp eget hefte til de ti sterkeste i neste emne i matematikk, men de må jo jobbe med det på egen hånd. Jeg har jo ingen verdens tid til å undervise dem.
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Jeg hater trengsel, lyd og kaos og føler meg som verdens snilleste mor.
Jeg kjenner at jeg trenger råd av deg. *mekker egen tråd* |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |