Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 09:39   #81
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er dette som skurrer for min del. "Jammen, jeg har ikke råd ellers", "Jammen jeg jobber turnus og får ikke fri i de tre månedene skolen har fri" - det er sikkert helt logisk for de som bruker argumentene at de har rett til å ta ungene ut av skolen fordi "ellers får de ikke kommet til syden", men når det blir et nasjonalt fraværsproblem som krever masse håndtering av en allerede overarbeidet lærergruppe så er det på sin plass med diskusjon av hva man kan kreve og hva man tillate seg.

Jeg mente det samme som deg, men så fikk jeg barn og ble "fattig" samtidig, og da ser jeg det fra en annen side. Jeg håper å få til en ferietur neste vinter, det blir utenom skolens ferie og hadde antagelig blitt det om han ikke var barnehgebarn også. Det handler ikke om å komme seg til syden, men om å kunne ha ferie sammen med barnet mitt, en annen ferie enn å bare henge hjemme. For det er veldig sårt å stå på siden av samfunnet og se på det alle andre får oppleve. Jeg antar at det for meg ville vært det samme dersom arbeidsturnusen min gjorde det helt umulig å reise på ferie med ungen(e) i deres ferie.

Men for oss blir det aldri snakk om å gjøre sånt 2 ganger i året, men kanskje nå til vinteren og om vi er heldige en ny tur 3-4 år etterpå. Jeg har allerede spart halvtannet år for å kanskje få råd til denne turen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 09:39   #82
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Vil man ta fri eller ta ungene ut av skolen så er det vel egentlig fint lite rektor kan gjøre med det sånn i praksis? Det er vel ingen lov mot foreldrestyrt skulk? I småskolen betyr vel ikke fraværsprosent noe større fra eller til?

Kontaktlærer og/eller rektor kan kalle foreldrene inn til møte og barnevernet kan bli involvert (hvis fraværet er forholdvis omfattende eller en del av et mønster).

Gammel 05-04-13, 09:40   #83
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er helt greit at tentamen flyttes. Du kødder ikke med Bieber-forcen.

Gammel 05-04-13, 09:42   #84
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Så hvis denne konserten var kjempeviktig for din datter så hadde du nektet henne denne opplevelsen fordi hun ville gått glipp av en eller to skoledager selv om det ikke innebar heldagsprøve?

Godt spørsmål. Og er det egentlig så hårreisende at noen foreldre nekter 15-åringen sin den typen reise? Jeg vil tro det er mange som syns det er helt uaktuelt, og kan ikke se at det er spesielt rigid egentlig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 09:42   #85
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er storm i vannglass.
Jeg syns det er flott at skole, elever og foreldre får til et godt samarbeid som gagner alle i denne i sammenhengen.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 09:43   #86
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg hadde garantert nektet det. Med enkel begrunnelse: Du har ikke fri den dagen. Det er faktisk så enkelt. Man får ikke med seg ting som skjer samtidig som man jobber eller er på skolen.

Men du bor i Oslo. Dine barn har da muligheter til å bli med uten å ta fri på skolen. Vi bor i Hammerfest. Det kommer veldig få artister hit og om våre unger skal få oppleve slike begivenheter så innebærer det å ta fly. Vi tok med eldste til Tromsø før jul for å dra på plutti plutti pott, ikke Justin akkurat, men en utrolig fin opplevelse for henne. Hun var borte to dager. Hun gjorde lekser og de sidene i bøkene de andre hadde gjort på skolen. Det innebar ikke ekstra arbeid for læreren og det førte ikke til at frøkna ble hengende etter.

Jeg skjønner liksom ikke problemet?

Gammel 05-04-13, 09:45   #87
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg mente det samme som deg, men så fikk jeg barn og ble "fattig" samtidig, og da ser jeg det fra en annen side. Jeg håper å få til en ferietur neste vinter, det blir utenom skolens ferie og hadde antagelig blitt det om han ikke var barnehgebarn også. Det handler ikke om å komme seg til syden, men om å kunne ha ferie sammen med barnet mitt, en annen ferie enn å bare henge hjemme. For det er veldig sårt å stå på siden av samfunnet og se på det alle andre får oppleve. Jeg antar at det for meg ville vært det samme dersom arbeidsturnusen min gjorde det helt umulig å reise på ferie med ungen(e) i deres ferie.

Men for oss blir det aldri snakk om å gjøre sånt 2 ganger i året, men kanskje nå til vinteren og om vi er heldige en ny tur 3-4 år etterpå. Jeg har allerede spart halvtannet år for å kanskje få råd til denne turen.

Da er jo dine argumenter for fravær logiske og gyldige for deg. Og, jeg unner deg for all del ferie med sønnen din av hele mitt hjerte, men det tar jo ikke bort det samfunnsmessige problemet som har oppstått rundt at stadig flere har feriefravær midt i skoleåret.

Gammel 05-04-13, 09:46   #88
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner liksom ikke problemet?

Vi har jo diskutert dette veldig mange ganger, og det er ingen grunn til å gjenta hva som er problemet.
Det er utrolig mange fridager i løpet av et skoleår. Det holder.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 09:49   #89
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mors kusine skulket skolen i to dager og reiste til Stockholm og så the Beatles. Hun svimte riktignok av halvveis inn i konserten, men WOW! HVis ikke det er en LIVSHENDELSE å se Beatles, så vet ikke jeg. Og sånn med JB også, antar jeg.

Jeg har vært heldig og bodd sentralt de siste tjue årene og fått med meg så godt som hver eneste konsert jeg har ønsket. Det er ikke like lett når man bor på landet/langt av sted. :btdt:

Gammel 05-04-13, 09:49   #90
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Kontaktlærer og/eller rektor kan kalle foreldrene inn til møte og barnevernet kan bli involvert (hvis fraværet er forholdvis omfattende eller en del av et mønster).

En sydentur eller to i skoleåret er vel ikke det største grunnlaget for at barnevernet skal føle seg kallet til å gripe inn.

Gammel 05-04-13, 09:54   #91
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig et stort samfunnsmesig problem at noen få tar ferie midt i skoleåret? Jeg har familie og venner som jobber i skolen, og i følge dem er det ikke et reellt problem. Det er heller ikke noe problem å si ja til de som søker for første gang i 3. klasse og som man vet/skjønner at ikke kommer til å få muligheten til ferie ellers, og si nei til de som søker to ganger hvert skoleår. Sistnevnte gruppe finnes angivelig bare i hypotetiske diskusjoner som dette, men det er mulig det er bare her vi bor.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 09:54   #92
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

En sydentur eller to i skoleåret er vel ikke det største grunnlaget for at barnevernet skal føle seg kallet til å gripe inn.

Noen kommuner har rutinemessig varsling til barnevernet hvis fraværet overstiger en viss prosent, uansett årsak. PPT og/eller skolehelsetjenesten kan også være aktuelle instanser. Og hvis fraværet er udokumentert, som var tilfellet i eksempelet jeg svarte på, kan bekymringen inntreffe enda tidligere.

Gammel 05-04-13, 10:01   #93
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hvis denne konserten var kjempeviktig for din datter så hadde du nektet henne denne opplevelsen fordi hun ville gått glipp av en eller to skoledager selv om det ikke innebar heldagsprøve? Siden du er så bevisst så antar jeg at hun ikke har et stort fravær fra før heller?

Det synes jeg rett og slett er litt merkelig og veldig rigid.

Nå går min eldste bare i andreklasse, men fravær så langt har bare vært sykdom. Når jeg så på turer i høstferien, var alle turer der vi må ta henne fri fra skolen (en eller flere dager) utelukket. Selv om det da begrenser hvor vi kan dra og har utslag på pris.

Det kan hende at vi kommer til å be henne og søsteren fri fra skolen én gang i løpet av barneskolen. Jeg har nær familie som bor på andre siden av jordkloden, og skal vi reise dit, vil vi ønske å ha litt mer tid enn en vanlig juleferie. Så jeg er altså ikke helt konsekvent. Men for en konsert? Nei.

Jeg synes dessuten det er feil miljømessig å fly for å gå på konsert, siden vi flyr minimalt ellers. Hvis det er den ene flyturen i året, er det ikke så galt, men jeg tipper at det ikke gjelder for alle disse som skal på JB. Og her vet jeg at jeg også blir sett på som sær av mange.

Og bare så det er sagt: Jeg ønsker at ungene skal få oppleve konserter og få once-in-a-lifetime-opplevelser, og det er jeg sikker på at de vil få (og kanskje allerede har hatt) selv om vi er litt strenge på enkelte ting.

Gammel 05-04-13, 10:03   #94
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig et stort samfunnsmesig problem at noen få tar ferie midt i skoleåret? Jeg har familie og venner som jobber i skolen, og i følge dem er det ikke et reellt problem. Det er heller ikke noe problem å si ja til de som søker for første gang i 3. klasse og som man vet/skjønner at ikke kommer til å få muligheten til ferie ellers, og si nei til de som søker to ganger hvert skoleår. Sistnevnte gruppe finnes angivelig bare i hypotetiske diskusjoner som dette, men det er mulig det er bare her vi bor.

Rektor på vår skole sier at dette er et problem og ber om at vi i minst mulig grad tar elevene ut av skolen utenom ferier.

Gammel 05-04-13, 10:06   #95
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Det er sikkert geografisk betinget også, men i enkelte områder er det et helt reellt problem. Det er jo derfor for eksempel Oslo innfører mye strengere regler. Ferie utenom skoleferie er et fenomen som har eskalert enormt de siste årene, og hvorvidt lærerne anser det som problematisk er sikkert litt opp og ned. På samfunnsnivå har det vært nevnt i flere diskusjoner og artikler at det er en for høy grad av merarbeid for lærerne å håndtere ekstra fravær.

Det er jo en grunn til at dette stadig er på dagsordenen.

Gammel 05-04-13, 10:08   #96
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at alt er som det skal være når ungjentene går bananas over JB, som det ikonet han har blitt for mange. Så da har voksenverden valget; kjøre på og muliggjøre denne ene sjansen, eller stikke kjepper i hjulene, kalle det umoralsk og ukristelig. Bevare den gode gamle "unge mot gamle" tradisjonen som så mange ser ut til å henge om.

Historien har vel vist at dette vil skje uansett, alt annet må vike for disse jentene. Som med Beatles som HV nevner. Sikker på at tante hadde valgt bort tentamen en hvilke som helst gitt dag i livet sitt for å gjenta forteelsen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 10:10   #97
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg går på høyskole og de flyttet en eksamen for oss slik at vi kunne dra på et foredrag. Ikke helt det samme, men fleksibilitet har sjeldent skadet. Jeg synes der er flott at skolen tilrettelegger innenfor visse grenser.

Og tilrettelegge for to ukers ferie midt i skoleåret blir noe annet, og det er jeg ikke ubetinget for.

Gammel 05-04-13, 10:15   #98
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg går på høyskole og de flyttet en eksamen for oss slik at vi kunne dra på et foredrag. Ikke helt det samme, men fleksibilitet har sjeldent skadet. Jeg synes der er flott at skolen tilrettelegger innenfor visse grenser.

Dette er da noe helt annet enn at elever på ungdomskolen skal få flyttet tentamen for å dra på konsert.

Og jeg lurer igjen: For hvor mange må det være en once-in-a-lifetime-opplevelse for at skolen skal legge til rette? 50? 10? 1?

Gammel 05-04-13, 10:20   #99
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sikkert geografisk betinget også, men i enkelte områder er det et helt reellt problem. Det er jo derfor for eksempel Oslo innfører mye strengere regler. Ferie utenom skoleferie er et fenomen som har eskalert enormt de siste årene, og hvorvidt lærerne anser det som problematisk er sikkert litt opp og ned. På samfunnsnivå har det vært nevnt i flere diskusjoner og artikler at det er en for høy grad av merarbeid for lærerne å håndtere ekstra fravær.

Vi bor i Oslo, og rektor på vår skole synes dette er veldig problematisk. Vi hadde en prat med læreren til snuppa om dette, for vi tok fri for å dra til syden i år. Læreren var helt klar på at hun syntes det var fullstendig uproblematisk at snuppa var borte de dagene det var snakk om, og at hun glatt hadde gjort det samme selv gitt situasjonen. Samtidig er det et problem for henne at hun er lærer i en klasse hvor mange gjør dette, også noen av de elevene som helt klart BURDE vært på skolen hver eneste dag fordi de trenger det sårt.

Jeg ser helt klart problemstillingen, men velger allikevel å gjøre som vi gjør.

Dette har vært diskutert her inne utrolig mange ganger, og det er vel ikke siste gang heller.

Gammel 05-04-13, 10:25   #100
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi bor i Oslo, og rektor på vår skole synes dette er veldig problematisk. Vi hadde en prat med læreren til snuppa om dette, for vi tok fri for å dra til syden i år. Læreren var helt klar på at hun syntes det var fullstendig uproblematisk at snuppa var borte de dagene det var snakk om, og at hun glatt hadde gjort det samme selv gitt situasjonen. Samtidig er det et problem for henne at hun er lærer i en klasse hvor mange gjør dette, også noen av de elevene som helt klart BURDE vært på skolen hver eneste dag fordi de trenger det sårt.

Jeg ser helt klart problemstillingen, men velger allikevel å gjøre som vi gjør.

Dette har vært diskutert her inne utrolig mange ganger, og det er vel ikke siste gang heller.

Jeg kan ikke kategorisk avvise at jeg hadde gjort det heller, om jeg mente at argumentene var gode nok, men det tar jo ikke bort det problemet dette overordnet utgjør for skolen. Konsekvensen blir jo da som i Oslo, at muligheten til avtalt fravær blir kraftig innskrenket for alle elevene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.