Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 09:21   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Men vi kan godt diskutere om sydenferie er en menneskerett. Hvis man ikke har råd til å reise i skoleferiene, så har man KRAV på å reise utenom feriene?

Det er dette som skurrer for min del. "Jammen, jeg har ikke råd ellers", "Jammen jeg jobber turnus og får ikke fri i de tre månedene skolen har fri" - det er sikkert helt logisk for de som bruker argumentene at de har rett til å ta ungene ut av skolen fordi "ellers får de ikke kommet til syden", men når det blir et nasjonalt fraværsproblem som krever masse håndtering av en allerede overarbeidet lærergruppe så er det på sin plass med diskusjon av hva man kan kreve og hva man tillate seg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 09:39   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er dette som skurrer for min del. "Jammen, jeg har ikke råd ellers", "Jammen jeg jobber turnus og får ikke fri i de tre månedene skolen har fri" - det er sikkert helt logisk for de som bruker argumentene at de har rett til å ta ungene ut av skolen fordi "ellers får de ikke kommet til syden", men når det blir et nasjonalt fraværsproblem som krever masse håndtering av en allerede overarbeidet lærergruppe så er det på sin plass med diskusjon av hva man kan kreve og hva man tillate seg.

Jeg mente det samme som deg, men så fikk jeg barn og ble "fattig" samtidig, og da ser jeg det fra en annen side. Jeg håper å få til en ferietur neste vinter, det blir utenom skolens ferie og hadde antagelig blitt det om han ikke var barnehgebarn også. Det handler ikke om å komme seg til syden, men om å kunne ha ferie sammen med barnet mitt, en annen ferie enn å bare henge hjemme. For det er veldig sårt å stå på siden av samfunnet og se på det alle andre får oppleve. Jeg antar at det for meg ville vært det samme dersom arbeidsturnusen min gjorde det helt umulig å reise på ferie med ungen(e) i deres ferie.

Men for oss blir det aldri snakk om å gjøre sånt 2 ganger i året, men kanskje nå til vinteren og om vi er heldige en ny tur 3-4 år etterpå. Jeg har allerede spart halvtannet år for å kanskje få råd til denne turen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 09:45   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg mente det samme som deg, men så fikk jeg barn og ble "fattig" samtidig, og da ser jeg det fra en annen side. Jeg håper å få til en ferietur neste vinter, det blir utenom skolens ferie og hadde antagelig blitt det om han ikke var barnehgebarn også. Det handler ikke om å komme seg til syden, men om å kunne ha ferie sammen med barnet mitt, en annen ferie enn å bare henge hjemme. For det er veldig sårt å stå på siden av samfunnet og se på det alle andre får oppleve. Jeg antar at det for meg ville vært det samme dersom arbeidsturnusen min gjorde det helt umulig å reise på ferie med ungen(e) i deres ferie.

Men for oss blir det aldri snakk om å gjøre sånt 2 ganger i året, men kanskje nå til vinteren og om vi er heldige en ny tur 3-4 år etterpå. Jeg har allerede spart halvtannet år for å kanskje få råd til denne turen.

Da er jo dine argumenter for fravær logiske og gyldige for deg. Og, jeg unner deg for all del ferie med sønnen din av hele mitt hjerte, men det tar jo ikke bort det samfunnsmessige problemet som har oppstått rundt at stadig flere har feriefravær midt i skoleåret.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.