Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert
Vi prøver vel alle å tilpasse balansen mellom fritid og jobb og once-in-a-lifetime-opplevelser er neppe med på å uthule arbeidsmoralen hos en hel generasjon. Jeg tror det er foreldrene til denne generasjonen (oss) som er problemet, ikke de greiere-enn-noen-sinne-ungdommene. Jeg ser definitivt Darths argument om å heller flytte tentamen enn å få fire-fem ivrige helikoptre inn på kontoret som KREVER ditt og datt på vegne av junior.
Jeg tar meg jo fri fra jobben (ferie, flex, ulønnet ferie) hvis jeg har funnet noen billige billetter og trenger å se på en hage i England for å få ro i sjelen. Jeg kan forøvrig røpe at jeg var vekk 1-2 dager i uken hele ungdomsskolen pga organisasjonsarbeid og spilletimer og det var svært motiverende og ga meg heller bedre karakterer.
Men vi kan godt diskutere om sydenferie er en menneskerett. Hvis man ikke har råd til å reise i skoleferiene, så har man KRAV på å reise utenom feriene?