Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Opprinnelig lagt inn av tonyandre, her.
ja det blir kanskje feil å trekke inn barn her, men samtidig så er det ikke det.. jeg kan ikke tenke meg hvordan det hadde vært å hatt allergi mot pels, da jeg er meget glad i dyr selv, og er barn i den stillingen at de forstår seg ikke på alle regler og ting her i landet.
jeg vet selv om barnefamilier som venter å venter på at reglene forandres så deres unger også kan få et dyr å bli glad i, og kunne passe på.
jeg tenker ikke å kjøpe et dyr uansett reptil eller hamster, og gi til et barn på et barnerom for så å frasi meg ansvaret over dyret og overlate dets skjebne til et barn.
men for oss som har kunne tatt vare på dyr ifra ung alder, vet hva lærdom dette gir videre i livet. det mener jeg er viktig i en verden vi lever i ellers. er mye drit som skjer nå, det er vel alle enig i. da er det et pluss (i mine øyne) at et barn lærer å passe på noe som er mindre enn seg, og trenger pleie og omsorg. en meget god lærdom å gi barna sine, syntes jeg.
så derfor mener jeg at barn kan trekkes inn i dette, likevel.
Dette er jeg helt enig i, men i diskusjonen så fikk jeg inntrykk av at barna var hovedargumentet, altså at de skulle være avgjørende for en lovendring her. Det var ikke bare fra deg altså.
Jeg har selv "gitt" et dyr til et barn her. Kaninen er storesøster sin. Men når det kommer til ansvar, så er han vår. Hun fikk ikke et spontant ja da hun begynte å mase om kanin. Det var nøye gjennomtenkt fra meg og mannen sin side, og jeg fikk det avgjørende ordet, da jeg ville blir det som måtte ta over om hun sviktet.
Jeg er også der at man ikke kjøper et dyr på "prøve" for å se om dette er noe man liker. Kjøper man et dyr, så har man tatt på seg en livslang oppgave. (altså dyrets livslengde)
And how I got to where I am
|