|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
ER faktisk grei i bånn!
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!ja greit, en skrivefeil.. skal jeg henge meg opp i at du ikke sa noe som helst? at du skrev det? |
|
|
|
|
|
#82 |
|
flisespikker
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Hvis du gjerne vil ha sympati for saken din og synspunktet ditt, tonyandre, så er det lurt om du roer ned på irritasjonen overfor enkeltpersoner som ikke er enige med deg. Ellers virker innleggene dine heller mot sin hensikt. Bare et vennlig tips.
|
|
|
#84 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Nei, jeg vil ikke hjelpe dere å skrive under på dette lovforslaget. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
maler
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Nei, jeg er helt enig. Lover som man ikke skjønner poenget med trenger man heller ikke å følge. Jeg vet for eksempel at det ikke er lov å produsere rusmidler, men så lenge jeg vet hva jeg driver med på kjemisiden er det ingen som tar skade.
|
|
|
#86 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Det er du som trekker inn de stakkars reptilløse allergibarnas følelser - og det er de jeg mener må live with it mht å vokse opp uten kjæledyr. Som så mange andre barn.
|
|
|
#87 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
live with it kommentaren din reagerte jeg på med tanke på det jeg sa, at det virker som om du mener at vi skal finne oss i alt som blir bestemt, uten å prøve å gjøre forskjell på ting. og det bør jeg få lov å reagere på, om det ikke var det du mente, ber jeg om forståelse for at jeg oppfattet det på denne måten |
|
|
|
|
|
#88 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
usakelig.. det har ikke med forstå eller ikke forstå. det har med grunnlaget (eller manglende) for å ha disse reglene.. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er enig i de fleste argumentene for reptiler her, men jeg synes det blir helt feil trekke barna inn i denne debatten. Altså at allergiske barn må få muligheten til å ha et dyr. Å kjøpe et dyr til et barn, er noe jeg i utgangspunktet er i mot. Går man i anskaffelse av et dyr, så er det for hele familien, og ikke bare barnet.
|
|
|
#90 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
ja, får ta et kurs til neste diskusjon kanskje! |
|
|
|
|
|
#91 |
|
maler
|
Det var selvfølgelig ironi, men det regner jeg med du skjønner. Jeg kan forstå at du er uenig i grunnlaget for reglene og ønsker å kjempe for å få dem endret. Det jeg reagerte på var at når du som privatperson var uenig i grunnlaget for dem (for uansett hvor mye du mener det ikke er grunnlag, er dette noe du og endel andre privatpersoner mener, det er ikke noe som gjenspeiler seg i noe lovverk) så vil du ikke følge reglene. Da må du samtidig mene at enhver annen som mener han eller hun har bedre grunnlag til å vurdere noe enn embedsverket kan ta seg til rette i påvente av regelendring. Gitt at man selv mener det ikke påvirker andre.
|
|
|
#92 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
ja det blir kanskje feil å trekke inn barn her, men samtidig så er det ikke det.. jeg kan ikke tenke meg hvordan det hadde vært å hatt allergi mot pels, da jeg er meget glad i dyr selv, og er barn i den stillingen at de forstår seg ikke på alle regler og ting her i landet. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
tusen takk for at du sa det du sa nå |
|
|
|
|
|
#94 |
|
maler
|
Jo, så lenge det ikke er vedtatt er det faktisk du som privatperson som velger å støtte deg til det denne organsiasjonen sier mer enn loven. Jeg er ikke uneig med deg i at lovverket kanskje bør ses på, men jeg er veldig uenig med deg i at det er greit å bryte lover hvis man er uenig. Man finner alltid en ekspert eller tre å lene seg på.
|
|
|
#96 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Etter det jeg kan lese på Mattilsynet sine sider, så åpner de for å tillate 20 arter, dere ønsker å tillate ca 30 arter. Er ikke det en liten detalj som bør kommer frem? |
|
|
|
|
|
#97 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!det er listen ferdig bearbeidet som du kan se på siden til mattilsynet.. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Dette er jeg helt enig i, men i diskusjonen så fikk jeg inntrykk av at barna var hovedargumentet, altså at de skulle være avgjørende for en lovendring her. Det var ikke bare fra deg altså.
|
|
|
#99 |
|
Nybegynner
![]() |
Dette er den aktuelle listen: |
|
|
|
|
|
#100 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
jeg ser at det kan virke slik. men vi prøver å vise personer at det er ikke narkomane fulle av tattiser som vil ha reptiler fordi det er kult.. er vanlige barnefamilier som også er i denne gruppen som vil ha dyr.. |
|
|
|
![]() |
|
|