Sv: Sparkingen av stortingsreferenten
Beredskapsplanene til ungdomsorganisasjoner går ofte på hva gjør vi dersom vi opplever:
-seksuelle overgrep
- rusa deltakere
- skader
- sykdom
-dårlig vær
Synes faktisk ikke at man kan ha så veldig mye å lære av dette jeg. Ikke for en ungdomsorganisasjon når det kommer til beredskap. Det at en gal mann skal komme med våpen og slakte barn synes jeg faktisk er så far out for hva man skal ta høyde for. Så en av de ombord på båten kom med et hjertesukk på facebook her en dag i forbindelse med Oddekalvs uttalelser. De gjorde som de fikk beskjed om. Det var ingen i vannet og de var livredde og sjokkerte. De valgte Eskil som leder pga hans politiske engasjement og ikke pga hans egenskaper i kamp. Og det var derfor han ble gjenvalgt. Jeg blir skikkelig opprørt kjenner jeg av slike diskusjoner og synes EP har fått så alt alt for mye tyn.
Når det gjelder referenten så synes jeg faktisk det kjennetegner dårlig dømmekraft i en slik posisjon og synes det er helt greit å ikke få flere oppdrag. Hadde han vært fast ansatt så hadde det nok holdt med en advarsel, men helt greit å ikke få flere oppdrag.
|