Sv: Au pair på foreldremøte?
Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.
Er det fy det? Vår Au Pair går frivillig tur med vår hund; hun liker det (elsker bikkja, har ham inne på rommet sitt når hun ikke jobber på formiddagen etc) og det kunne da ikke falle meg inn at hun skulle nektes fordi det kunne oppfattes stigmatiserende?
Hun har det IKKE som oppgave, men gjør det frivillig.
Og ang HI: Her er drøssevis av Au Pairer, aldri sett noen på foreldremøter og jeg har vært på en del etter hvert. Høres ut som en oppkonstruert problemstilling. (Jeg kunne kanskje hatt med meg vår som ledd i "sånn gjør vi det i Norge greie, men hun får slippe det, altså.)
Nope, det er ikke fy. Jeg satte litt på spissen, hele au pair-diskusjonen er jo blitt så himla polarisert at man ikke kan be au pairen gjøre en eneste ting uten å bli sett på som en ond, utnyttende hvit jålebøtte uten følelser. En venninne av meg ble snakket til av en fremmed fordi de hadde med au pairen på hytta på fjellet. Noe au pairen hadde vært med på helt frivillig fordi hun så på det som uendelig eksotisk å faktisk gå på ski. Selvsagt kan au pairene gå tur med hunden og barna og familien uten at det skal bli sett på som utnytting.
Jeg er for øvrig helt fullstendig enig i at problemstillingen med au pair på foreldremøte er oppkonstruert. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|