|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Au pair på foreldremøte? | |||
| Jeg har opplevd au pair på foreldremøte |
|
6 | 3,82% |
| Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte |
|
1 | 0,64% |
| Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte |
|
2 | 1,27% |
| Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte |
|
2 | 1,27% |
| Ikke hørt, ikke sett |
|
136 | 86,62% |
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett.
|
|
10 | 6,37% |
| Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Ikke hørt, ikke sett på foreldremøte. MEN jeg har sett og opplevd au-pair på dugnad (les: sjauende på loppemarked en hel helg) og ja, jeg tenkte mitt.
|
|
|
#22 |
|
I mål
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Ingen au pair på foreldremøte hverken i skole eller barnehage hos oss. Ingen au pair hverken i skole eller barnehage noen gang. Jeg kjenner faktisk ingen her som har au pair. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Au pair på foreldremøte?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
|
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Det sier seg jo selv at dette er en sånn sjeldenhet som garantert har skjedd en eller annen gang og som da ryktes utrolig fort nettopp fordi det er noe man bare ikke gjør hvis man vil beholde sitt gode navn og rykte som forelder. Men hver gang er det noen foreldre som ikke dukker opp. Hvis det er en sånn gang at man ikke har mulighet uansett, hvor galt er det egentlig å sende noen som kan gi referat?
|
|
|
#28 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Au pair på foreldremøte?Vet om flere som har au pair, men de sender da ikke au pairen på foreldremøte
|
|
|
|
#29 |
|
Trøtt
|
Si ikke det. Kanskje en VG-journalist satt i buskene og observerte, jeg mener gjorde research for artikkelen sin, og kom til Egne Konklusjoner?
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det tolkes ikke av noen som er der på offisielt oppdrag. Men det mange som spør sidekameraten hvis det er noe de ikke forstår. Det er tidvis irriterende, men det synes jeg at man får leve med. Heller det enn at folk ikke møter eller ikke skjønner det som blir sagt.
|
|
|
|
#32 |
|
maler
|
Det er mulig det er feil i forhold til stillingsinstruksen for au-pairen, men gitt at man ikke kan møte, men betaler au-pairen sin for å gjøre jobben ser jeg ikke problemet. Jobben blir gjort, ekstra penger til au-pairen, alle happy.
|
|
|
#33 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Da vi hadde loppis i høst, var det en av de nye mammaen som trodde at noen hadde sendt au pairen, men det var den nye konen til en av pappaene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er faktisk en VG-journalist på våre foreldremøter, og en fra Dagbladet.
|
|
|
|
#36 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Au pair på foreldremøte?Jeg har vært lærer på vgs i au pair-land. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Au pair på foreldremøte?Min beste venninnes venninne som jeg har møtt flere ganger, forøvrig en veldig hyggelig jente, er vokst opp og har venner fra en, la oss si en smalere krets av bemidlede folk. Hun hadde en dag barselbesøk av ei venninne som helt oppriktig så tvilrådig på henne når datteren slo seg og gråt, for det pleide au pairen å ta seg av...Og på en middag for ikke lenge siden utbrøt en annen venninne at; herregud, dere må jo bare skaffe dere et stort hus og au pair! De bor i en leilighet Oslo vest som sikkert ikke er billig, men de har ikke råd til et stoooort hus...det tror jeg faktisk ikke falt den damen inn.
|
|
|
#39 |
|
Trøtt
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Tsk tsk, dere tre som har lest VG og Tenker Sitt, dere burde jo ha protestert og sagt at artikkelen stod i Dagbladet og ikke i VG!? (jeg måtte sjekke. Men gadd ikke betale for å lese den, gitt)
|
|
|
#40 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Au pair på foreldremøte?Det var skikkelig teit overskrift. Artikkelen inneholder forskningsresultater. Sier at det nå er 3000 au pairer i Norge. At det kun er Norge og fire andre europeiske land som fortsatt har ordningen. At 2500 av de 3000 er her for arbeidsinntekt, ikke kulturutveksling. At au pair ordningen er skalkeskjul for svart arbeid og billig arbeidskraft i hjemmet og bør avskaffes.
|
|
![]() |
|
|