|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Au pair på foreldremøte? | |||
| Jeg har opplevd au pair på foreldremøte |
|
6 | 3,82% |
| Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte |
|
1 | 0,64% |
| Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte |
|
2 | 1,27% |
| Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte |
|
2 | 1,27% |
| Ikke hørt, ikke sett |
|
136 | 86,62% |
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett.
|
|
10 | 6,37% |
| Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#105 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
Sv: Au pair på foreldremøte?Bor nok midt i tjukkeste vest, men har aldri sett en au-pair på foreldremøte. Advokater derimot - jada, men det er nok fordi de er der i egenskap av å være nettopp foreldre.....
|
|
|
|
#106 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Au pair på foreldremøte?
Er det fy det? Vår Au Pair går frivillig tur med vår hund; hun liker det (elsker bikkja, har ham inne på rommet sitt når hun ikke jobber på formiddagen etc) og det kunne da ikke falle meg inn at hun skulle nektes fordi det kunne oppfattes stigmatiserende?
|
|
|
|
#108 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Au pair på foreldremøte?Ei veninne av meg var førskulelærar i ein barnehage i Bærum mellom 2000 og 2009. Ho opplevde at enkelte foreldre aldri henta eller leverte i barnehagen sjølv. Det var kun au pairen som gjorde det. Og ein av familiane, der faren er kjendis-riking, sendte au pairen på foreldresamtale. Dei hadde dessutan to au pairar. Så det finns folk som overlater det meste av ansvaret for ungane til au pairen, men det er nok ikkje så mange av dei.
|
|
|
#109 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Eg har møtt advokatar på østkanten. :datapunkt:
|
|
|
|
#110 |
|
saftig
|
Enig. Min oppfatning er at det er ansett som mer stuerent å komme med sleivspark vestover. Jeg har sittet på hendene mine mang en gang.
|
|
|
#111 |
|
Librocubicularist
|
Førskulelæraren veit jo ikkje kva som foregår heime likevel. Viss ein av foreldrene er sjuke og ikkje klarer å hente og levere i barnehage sjølv, kan det like fullt vere at barnet blir møtt av ein heimeverande forelder i det barnet og au pairen kjem inn døra heime.
|
|
|
|
#112 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nope, det er ikke fy.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Passe aktiv
Hvor: Sentralt
Sv: Au pair på foreldremøte?I denne tråden har vel vest beboerne selv presentert flåseri og fordommer. Ikke et ord om fakta i artikkelen, som kort fortalt er at det nå er 3000 au pairer i Norge. At det kun er Norge og fire andre europeiske land som fortsatt har ordningen. At 2500 av de 3000 er her for arbeidsinntekt, ikke kulturutveksling. At au pair ordningen er skalkeskjul for svart arbeid og billig arbeidskraft i hjemmet og bør avskaffes. Den ferske juristen kommer med bok om emnet til våren.
|
|
|
|
#116 |
|
Librocubicularist
|
Det der er på ingen måte fakta, akkurat. Det er eit standpunkt.
|
|
|
|
#117 |
|
Passe aktiv
Hvor: Sentralt
Sv: Au pair på foreldremøte?Nokon, jeg har ikke lest denne rapporten som er omtalt i Dagbladet den dagen. Det står at grundige intervjuer viser at 2500 av 3000 au pairer er her for å tjene penger, ikke for språk og kultur. Jeg dømmer ikke personer som benytter seg av tjenesten slik avtaleverket sier.
|
|
|
|
#118 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Oppkonstruert som at det absolutt ikke finnes eller som i at det ikke er et stort problem?
|
|
|
#119 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg heller mot det første. Og det er i hvert fall helt sikkert overhodet ikke noe stort problem - da ville jeg ha hørt om det fra helt andre kilder enn dagbladet.
|
|
|
|
|
#120 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Oppkonstruert som i at det nesten ikke finnes, i hvert fall. Hvorfor skal man det? Man får jo referat, og det er ikke oppmøteplikt - hvorfor skal man sende noen som ikke kan snakke på vegne av en selv da?
|
![]() |
|
|