Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Opprinnelig lagt inn av Makiwixx, her.
Orker ikke å finne det fram igjen, det var noen sider tilbake.
Jeg håper selvfølgelig at de fleste stemmer på det de er mest enig i, men jeg får ofte inntrykk av at mange ikke tenker så nøye igjennom det og bare stemmer det de alltid har gjort fordi de alltid har gjort det. Og jeg får også inntrykk av at det spesielt gjelder AP-velgere (selvfølgelig ikke alle, og jeg mener ikke å "angripe" de som stemmer det). En jeg kjenner fikk faktisk penger av familien for å stemme AP (for å nevne et eksempel) - sånt har jeg veldig lite respekt for - både han og familien. Igjen, de som stemmer det fordi det er det partiet de er mest enig med er helt greit.
Nå spora jeg kanskje litt av den egentlige diskusjonen... (gravid, så ting går litt i surr...)
Men ja, jeg vet godt at det ikke er lett å vite hvem det er som kommer hit for å "ta pengene våre" og hvem det er som faktisk trenger hjelp, men eneste måten da er at innvandringspolitikken må bli strengere. Hvis ikke så ender det bare med at vi må lide fordi vi bruker opp pengene på snyltere (jeg vet at det er mange nordmenn som også snylter, men det er en helt annen diskusjon igjen...)
"Jeg kjenner noen som [insert dum ting]" funker utrolig dårlig som diskusjonsteknikk og argument. Jeg synes det er utrolig arrogant å tro at en selv og de som handler som en selv er den eneste som kan tenke selvstendig og ta gode avgjørelser. Jeg blir sur hvis noen antar at jeg har brukt mindre tid og ressurser på en avgjørelse enn de har fordi jeg mener noe annet enn dem.
Kan du forresten gi en god definisjon på snyltere? Og i samme slengen hvordan man skal skille snylterne fra litt mer verdig trengende?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|